Re: Voor u gesloopt: Jura J5

31
Goed idee van Spironski, ik zal mij even voorstellen op de juiste plaats.

Ik zal dit topic verder laten rusten want ik heb geen acceptabele Merc A-klasse, Opel of zeer goede Volkswagen en ik vind een snelle hap bij McD op z'n tijd niet verkeerd. En een espresso uit een QM Aquila is prachtig, maar ik ben er vaak te druk voor en dan is die gefinetunede Jura écht een uitkomst. Ik zal een nieuwe post maken met resultaten uit 'mijn' Jura's.
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *

Re: Voor u gesloopt: Jura J5

33
Emoties een kunnen grote rol spelen zodra iemand denkt dat je aan z´n ´speeltje´ komt. Dan gebeurt het wel dat een lijntje niet wordt goed gelezen: er staat nergens dat jura slechte koffie maakt, maar wel dat het vooralsnog het een van de weinige merken is dat er een goed georganiseerde servicedienst op nahoudt. En dat de plastic kast J5 niet zo snel te openen is -al sinds jaren zijn we gestopt met Jura onderhoud/reparaties. Dit is een ´incident´ waarbij je een kennis uit de brand helpt die klaar is met de Jura-service dienst. Dus doe je het voorzichtig: onbekend model, maar je wilt er geen krasje op maken. Ook dit was aangegeven.

Schimmelvorming tref je bij meer automaten, maar bij machines met een vaste brewgroup het meeste. Daar doe je niets aan: tenzij je elk halfjaar de machine demonteert. Dat zoiets met ´goed onderhoud´ wordt bedoeld kan ik me niet voorstellen. De J5 was in 30 maand regelmatig bij Jura terug geweest, dus van regelmatig onderhoud was zeker sprake... In de lijn is aangegeven hoe je de schimmelvorming kunt beperken, door borstelen en het schoonhouden van de uitwerplip.

Mijn positie is dat alle merken hier voorbij komen voor een soort triage. Die gaat naar de werkplaats, die wordt hier gemaakt en die gaat naar de servicedienst importeur. O ja, en die is klaar voor de AVRI. Elk toestel dat hier voorbij komt is er een met een probleem. Iemand die het DeLonghi-lijntje bekeken heeft kan weer teleurgesteld zijn over de voornamelijk lege kast, en wordt erop gewezen dat de servicemogelijkheden (vergeleken met Jura) meestal maar beperkt zijn. Ieder huis z´n kruis. Maar dit alles zo eerlijk en open mogelijk, en de ´onderzoekende´ geest die op dit forum heerst is iets anders dan ´quasi´wetenschappelijk zoals flauwtjes wordt bedoeld. Hopelijk wordt er nu een streep getrokken onder het persoonlijke gehakketak en laat elkaar hier de ruimte op het forum, in een open sfeer met ruimte voor echte discussie.
Er gaat niets boven morgen.