Bedankt hoor!
Mooi helder overzicht en leuk dat de hefboom machines er gewoon bij staan.
Ik heb bij mij thuis alles nog eens nagewogen en gemeten en ben dankzij deze beschrijving er achter gekomen dat ik meestal behoorlijk onderdoseerde...
Dat verklaart een hoop getob.
Re: Handleiding voor de beginner in espresso
32Mooie inleiding! Ik ben al heel wat stappen verder dankzij dit forum. Ondanks de vele info blijf ik toch met een hoop vragen over, maar ik kan nu in elk geval gerichter gaan zoeken! Bedankt!
33Goede filmpjes!
En er komen er meerrrr aan!
En er komen er meerrrr aan!
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit
35goede handleiding in espresso en de filmpjes zijn erg vermakelijk haha
Javier Groeneveld
Javier Groeneveld
37Fijn om te lezen maar weer .
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
38O wat was ik enthousiast!! na 8 pakken melk wordt het minder...ik lees en kijk alle you tube filmpjes die er te vinden zijn.
Als de goede temperatuur is bereikt is mijn melk gewoon warme melk......kan het ook iets zijn in het stoompijpje...het apparaat is tweede hands...fiorenzato bricoletto
Als de goede temperatuur is bereikt is mijn melk gewoon warme melk......kan het ook iets zijn in het stoompijpje...het apparaat is tweede hands...fiorenzato bricoletto
39Ik ken die machine niet, en als ik 'm kende wist ik op afstand niet op welke druk je de boiler hebt afgesteld. Als je meer informatie geeft in je bericht, en er bijvoorbeeld ook bij zet waar je ongeveer woont, dan kan misschien iemand die toevallig bij je in de buurt woont je nog verder helpen.
Je kunt ook met water en een druppel afwasmiddel oefenen, dan verspil je minder melk.
Je kunt ook met water en een druppel afwasmiddel oefenen, dan verspil je minder melk.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
40Deze machine "Bricoletta" moet uitstekend kunnen stomen!
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.