Re: Keuze uit hogere segment machines

43
Bedankt maar ik zie de leuke prijs niet en de kleuren vind ik ook afschuwelijk.
Denk dat je er een kunt kopen voor €2200 weet niet wat ssp schijven kosten en uitlijnen kan ik zelf wel en de PF houder kun je ook wel zelf maken.Rob
Prijs staat toch in link? Dus 2750 ipv 3500 e. Is technisch mooiste Mahlkonig EK43 die je kan kopen. De S versie dus stuk minder hoog. Verbeterde alignment door Titus grinding en Red Spead SSP burrs. Ook nog PF houder er bij. Beter gaat het echt niet worden.

Maar je moet wit wel mooi vinden. Ik vind het wel wat hebben. Stuk frisser en minder plomp dan dat zwart. Persoonlijk.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

44
Wat zijn de voor en nadelen van een sat ... roup? Rob

Daar is genoeg over te lezen. Voordeel is o.a. dat de groep sneller opgewarmd is, de temperatuur sneller en directer kan worden bijgestuurd en meer stabiliteit. En mogelijk energiezuiniger omdat er minder stralingsoppervlakte is. Vandaar dat La Marzocca, Slayer, Synesso en Dalla Corte daarvoor kiezen.

De E61 groep is old school. Uit 1961 inderdaad. Vertrouwt op massa en werkt met thermosifon. Goedkoop en onderdelen universeel. Wel veel onderhoud door alle veertjes en rubbertjes. Masr eenvoudig. Met de paddle zoals op de Lelit wel weer leuk.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

45
Oké helder dus dat geeft alleen maar voordelen t.o.v een E61 group.
M.b.t. de Molen prijs had ik gezien nieuw 3500 maar waar betaal je de 1300 extra dan voor andere schijven plus uitlijnen.
Dat zijn mijn inziens zaken die je ook zelf kunt doen.
Titus zal zeker kundig zijn maar die gast vraagt wel overal serieus geld voor.

Rob

46
RCDingen schreef: za 10 aug 2019, 12:32 Oké helder dus dat geeft alleen maar voordelen t.o.v een E61 group.
M.b.t. de Molen prijs had ik gezien nieuw 3500 maar waar betaal je de 1300 extra dan voor andere schijven plus uitlijnen.
Dat zijn mijn inziens zaken die je ook zelf kunt doen.
Titus zal zeker kundig zijn maar die gast vraagt wel overal serieus geld voor.

Rob
Een meetklokkie met statiefje doet een paar tientjes. :D

48
Wat zijn de voor en nadelen van een saturated group en een E61 group?

Rob
Uitlijning is de achilleshiel van de de EK43. Dat doe je niet even zelf. Titus is een ongelofelijke perfectionist. Ga maar eens op zijn website kijken en op de fora rondneuzen. Als hij de malers onder handen neemt worden ze serieus beter. De verbeterde Versalab is een ander mooi voorbeeld van zijn werk.

SSP red speed burrs zijn prijzige schijven. Net als de filterhouder.

49
bvds schreef: za 10 aug 2019, 13:23

Rob
Uitlijning is de achilleshiel van de de EK43. Dat doe je niet even zelf. Titus is een ongelofelijke perfectionist. Ga maar eens op zijn website kijken en op de fora rondneuzen. Als hij de malers onder handen neemt worden ze serieus beter. De verbeterde Versalab is een ander mooi voorbeeld van zijn werk.

Als ik een krukas van een Harley kan balanceren kan ik dat ook met maalschijven .. :D
Of een fietswiel opnieuw spaken en niet meer laten slingeren .Ook leuk.
Met google kom je een heel eind trouwens.
Mensen zijn soms te bang om iets zelf te doen.

https://prima-coffee.com/equipment/titu ... nment-tool

En 209 dollar voor een klokkie(overal te koop voor twee tientjes) en een stukkie rvs met een vleugelmoer? :mrgreen: :mrgreen:

Nou heb ik begrepen dat dit eigenlijk een pepermolen is die door koffieliefhebbers voor espressomaling gebruikt wordt.
Desalniettemin mag ik verwachten dat Mahlkoenig dit inmiddels zelf af fabriek zou rechtzetten.Voor dat geld bedoel ik.
Laatst gewijzigd door cremalover op za 10 aug 2019, 14:54, 5 keer totaal gewijzigd.

50
cremalover schreef: za 10 aug 2019, 13:48
bvds schreef: za 10 aug 2019, 13:23

Rob

Als ik een krukas van een Harley kan balanceren kan ik dat ook met maalschijven .. :D
Met google kom je een heel eind trouwens.
Mensen zijn soms te bang om iets zelf te doen.
Het kan er bij mij trouwens nog steeds niet in waarom iemand 2200 e uitgeeft aan een maler met wobbelende schijven.