Re: Timemore Sculptor 064 en 078

411
raze88 schreef:
omeCo schreef:Ik hecht waarde aan look and feel (and hear). Tja en dan valt de 064 direct af met z’n kreunende motortje. De doseerbeker vind ik maar zo zo maar die kan je vervangen door iets beters. Dat motortje zit je aan vast en vormt daarmee een struikelblok.
Vandaar de 078 voor mij.
Komt dit geluid van de motor of van de schijven? Voor zover mij duidelijk maken de schijven dit geluid (en doen meerdere 64mm malers dit: https://youtu.be/YsCS0-JMS_k?start=37). Het veranderen in pitch is dan wel weer een teken van een onstabiel toerental maar hier hoor ik weinig over terug in de reviews.

Ik laat denk ik toch maar de 78s staan en hoop dat deze geleverd gaat worden (zoals timemore nu aangeeft leveren ze ook in Nederland
Afbeelding
)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het motortje. Onbelast is ie fluisterstil maar als ie aan de bak moet klinkt het niet erg krachtig en lijkt hij bij iedere boon waar hij z’n tanden in zet moeite te hebben het tempo vast te houden.

Het is lastig. Mijn eigen maler is mijn referentie: gedurende 4,5 seconden klinkt het alsof hij een blok beton op eet en vervolgens het betonijzer uitspuugt. Je wordt er bang van.

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

412
omeCo schreef: vr 12 mei 2023, 12:25Mijn eigen maler is mijn referentie: gedurende 4,5 seconden klinkt het alsof hij een blok beton op eet en vervolgens het betonijzer uitspuugt. Je wordt er bang van.
Mooi! Welke maler is dat?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

413
fransg schreef:
omeCo schreef: vr 12 mei 2023, 12:25Mijn eigen maler is mijn referentie: gedurende 4,5 seconden klinkt het alsof hij een blok beton op eet en vervolgens het betonijzer uitspuugt. Je wordt er bang van.
Mooi! Welke maler is dat?
Eureka Olympus 75 HS met Mythos schijven. Ik realiseer me net dat ik hem nu bijna een jaar heb staan. Vandaar de jeuk!

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

415
Ik denk dat het hele avontuur van alle koopgerelateerde emoties hier aangeboden wordt

;-)

"bestel ik wel, bestel ik niet, cancel ik vandaag, wat doe jij, is er al nieuws, wat vinden we van de bewoordingen van de allernieuwste recensie, hoe interpreteer jij die ene zin waarin hij A met B vergelijkt, waar doe ik goed aan, grijp ik straks mis, raak ik al mijn geld kwijt of heb ik straks juist als een van de eersten een voordeeltje, kan ik 'm straks goed verkopen?"

Heerlijk.

Bijna iedereen wint, de instappers/deelnemers en ook de toeschouwers en de uitstappers. En de influencers.

Bij Timemore zelf is het vooral heel veel stress denk ik. Veel extra personeel aannemen, onderaannemers inhuren voor opslag en assemblage, expertise op gebied van export en logistiek, contracten. Ze kunnen er groot mee worden maar als het een debacle wordt kan het ze veel geld en reputatie kosten.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

417
IK zag ook net op instagram een filmpje van Kyle Rowsell waarbij zijn exemplaar (110v versie) vast loopt op een lichte branding.
Dit topic is zo een leuke rollercoaster.

Ik heb net met heel veel plezier mijn Niche gebruikt :D
Met alle nieuwe malers die de afgelopen jaren voorbij kwamen, realiseer ik me elke keer weer hoe fijn dat ding is.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

418
we tigers schreef:IK zag ook net op instagram een filmpje van Kyle Rowsell waarbij zijn exemplaar (110v versie) vast loopt op een lichte branding.
Dit topic is zo een leuke rollercoaster.

Ik heb net met heel veel plezier mijn Niche gebruikt :D
Met alle nieuwe malers die de afgelopen jaren voorbij kwamen, realiseer ik me elke keer weer hoe fijn dat ding is.
Inderdaad deze molen is wel helemaal door de influencers opgehemeld en nu last minute een vast lopende.
Ik zag dit gister en samen met wat andere voor mij negatieve punten, ben ik gisteren uitgestapt.

Ik ben eigenlijk wel tevreden met wat ik nu heb. Laat ze zich eerst maar eens bewijzen, mijn laatste Kickstarter, koffie gerelateerde aankopen, zijn allemaal al weer het huis uit.

Succes met wachten op de levering voor diegenen die wel blijven backen!
Coffeetic > Faema Lambro - Eureka Mignon XL - Baby Lovpresso - Cafelat Robot - Ikawa Home - Kinu - Aeropress - Puckpuck - V60 - Kompresso

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

419
Mijn Key loopt some ook vast met lichte bonen in combi met een laag toerental en iets te gul zijn in het strooien vd bonen.
Koppel is bij lage toeren belangrijk bij gebrek aan momentum. Gewoon even afzetten, toeren verhogen en weer gaan met de maling. Daarna tieten der verlagen en wat minder gul zijn. Denk dat als je de opening wat zou Verkleinenne het probleem ook oplost net zoals met die disc bij de Key .