Re: La Marzocco Linea Mini

431
Wat is de relatie tussen jou en’t bedrijf’? Als de relatie goed is zou ik de gok wel willen wagen. Garantiedingen kunnen dan toch via dat bedrijf geregeld worden? Alleen stel je huis brandt af. Hoe overtuig je de verzekeraar er dan van dat jij een LM had staan. Je moet toch minimaal een kopie van de factuur hebben, lijkt me.

15% vind ik op zich niet erg indrukwekkend klinken maar in euro’s is het natuurlijk best een leuk bedrag!
Profitec Pro 800 x Mazzer Philos x I200D burrs x 233M burrs x Varia AKU mini x The Force Tamper

432
Thanks Marco goede punten! Nog niet aan verzekering gedacht. Ik denk dat ik dan toch nog even afwacht en als er geen factuur bij kan ik t aan me voorbij laat gaan. Met zulke bedragen moet je niet teveel consessies willen doen en 15% is nu ook weer niet zoveel.

Weet iemand of er wel is kortingen zijn op de linea mini bijv met black friday of andere momenten?
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart

433
mr Blanc schreef:Ik heb de mogelijkheid om een linea mini r over te nemen nieuw nog in doos. Ongeveer 15% korting op de nieuwprijs omdat ie op t bedrijf is aangeschaft. De factuur kan alleen niet meegeleverd worden (dus wss geen recht op garantie)

Wat is jullie idee? Goede deal aangezien er toch niet echt snel iets mis is, of toch laten lopen? Ik zit in dubio.
Foto maken van serienummer en bouwjaar. Dan kun je als goed is gewoon van fabrieksgarantie uitgaan.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

434
bobbee schreef: zo 02 feb 2025, 15:14
mr Blanc schreef:Ik heb de mogelijkheid om een linea mini r over te nemen nieuw nog in doos. Ongeveer 15% korting op de nieuwprijs omdat ie op t bedrijf is aangeschaft. De factuur kan alleen niet meegeleverd worden (dus wss geen recht op garantie)

Wat is jullie idee? Goede deal aangezien er toch niet echt snel iets mis is, of toch laten lopen? Ik zit in dubio.
Foto maken van serienummer en bouwjaar. Dan kun je als goed is gewoon van fabrieksgarantie uitgaan.
Je hebt gelijk ik heb t bij ESW nagevraagd en is idd het geval.

439
mr Blanc schreef: zo 02 feb 2025, 11:22 Ik heb de mogelijkheid om een linea mini r over te nemen nieuw nog in doos. Ongeveer 15% korting op de nieuwprijs omdat ie op t bedrijf is aangeschaft. De factuur kan alleen niet meegeleverd worden (dus wss geen recht op garantie)

Volgens mij is 15% een beetje de gangbare korting die je maximaal kunt krijgen bij La Marzocco Nederland (kreeg ik ook en dat was midden in de corona-hype).

Garantie gaat op serienummer, dus daar heb je geen factuur voor nodig. Verder lijkt garantie me ook niet aan de orde; ik zie niet in wat er stuk zou moeten gaan, al ken ik de 'R' en specifieke known-issues niet.

Als je écht een Mini wilt zou ik minimaal inzetten op 25% voor een tweedehands, of 10-15% via een ESW/Alleborgh bevriend verkooppunt. Zou er in ieder geval geen moeite mee hebben om een La Marzocco tweedehands aan te schaffen. Die van mij is nu 3~ jaar oud en werkt/ziet er nog als nieuw uit.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

440
Ypuh schreef: ma 03 feb 2025, 11:58
mr Blanc schreef: zo 02 feb 2025, 11:22 Ik heb de mogelijkheid om een linea mini r over te nemen nieuw nog in doos. Ongeveer 15% korting op de nieuwprijs omdat ie op t bedrijf is aangeschaft. De factuur kan alleen niet meegeleverd worden (dus wss geen recht op garantie)

Volgens mij is 15% een beetje de gangbare korting die je maximaal kunt krijgen bij La Marzocco Nederland (kreeg ik ook en dat was midden in de corona-hype).

Garantie gaat op serienummer, dus daar heb je geen factuur voor nodig. Verder lijkt garantie me ook niet aan de orde; ik zie niet in wat er stuk zou moeten gaan, al ken ik de 'R' en specifieke known-issues niet.

Als je écht een Mini wilt zou ik minimaal inzetten op 25% voor een tweedehands, of 10-15% via een ESW/Alleborgh bevriend verkooppunt. Zou er in ieder geval geen moeite mee hebben om een La Marzocco tweedehands aan te schaffen. Die van mij is nu 3~ jaar oud en werkt/ziet er nog als nieuw uit.
Mede op basis van jouw punten wat rondgevraagd en uiteindelijk idd bijna dezelfde korting bij een verkooppunt kunnen krijgen (ging niet heel makkelijk btw meestal kwam ik niet verder dan 5%). Maar dus toch overstag gegaan en als het goed is ergens eind volgende week komt ie. Zeer benieuwd en kijk er naar uit...voorlopig klaar weer qua set up.