Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.
4911hmmmmm!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
Kalkarm brood.Dirk Jan schreef: za 04 jun 2022, 14:32 En mijn wekelijks broodje.
Weer is er iets fout gegaan. Er was geen karnemelk (om de reactie aan te gaan met baking soda) en toen heb ik 3% citroenzuurpoeder toegevoegd aan het water. Nou dat werkte wel bij het mengen! Maar het broodje is niet echt gerezen. Wel- bijna - gaar en hij smaakt ietsjes naar citroenzuur. Volgende keer toch maar eerts op de fiets naar de melkboer.
En daarmee bedoel je dat er in mijn mengsel te weinig kalk zit en dat er daarom niet gerezen wordt?
dubbel .Dirk Jan schreef: za 04 jun 2022, 19:24En daarmee bedoel je dat er in mijn mengsel te weinig kalk zit en dat er daarom niet gerezen wordt?
Misschien ga ik het wel leren om jouw 'onewords' te interpreteren.
Citroenzuur gebruik ik om ketels en zo mee te ontkalken.Daarom dacht ik dat er misschien minder kalk in jouw brood kan zitten.Dirk Jan schreef: za 04 jun 2022, 19:24En daarmee bedoel je dat er in mijn mengsel te weinig kalk zit en dat er daarom niet gerezen wordt?
Misschien ga ik het wel leren om jouw 'onewords' te interpreteren.