Re: Wat drink je nu?

4941
Hk87 schreef:
Rosanne schreef: za 14 dec 2024, 14:15 Hahahah lol. Ik heb ook ooit koffie gehad met kersen smaak van friedhats. Ben er toen ook achter gekomen dat kersen smaak in mijn koffie niet helemaal mijn ding is
Afbeelding
Jaa nou ik dacht een vleugje aan kersen zou wel eens lekker kunnen zijn.
Dit is alsof iemand de hele oogst in een pot aan de kook heeft gezet.
Heb je het dan over espresso? Als filterkoffie vind ikzelf bessensmaak wel heel lekker van een natural.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

4942
bobbee schreef: za 14 dec 2024, 15:55
Hk87 schreef:
Rosanne schreef: za 14 dec 2024, 14:15 Hahahah lol. Ik heb ook ooit koffie gehad met kersen smaak van friedhats. Ben er toen ook achter gekomen dat kersen smaak in mijn koffie niet helemaal mijn ding is
Afbeelding
Jaa nou ik dacht een vleugje aan kersen zou wel eens lekker kunnen zijn.
Dit is alsof iemand de hele oogst in een pot aan de kook heeft gezet.
Heb je het dan over espresso? Als filterkoffie vind ikzelf bessensmaak wel heel lekker van een natural.
Gaat om espresso.
Ik drink laatste tijd bijna geen filter koffie meer
Espressomachine: Strietman CT1
Maler: DF83V
* SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)
* SSP MP (Multi-purpose)(Red Speed Coated)
* DLC Espresso burrs

4944
bobbee schreef: za 14 dec 2024, 16:16 Ok. Nou misschien een mooie kans om weer eens filterkoffie te brouwen hiervan?
Ik laat deze serieus even liggen voorlopig. Zelfs mijn maler stinkt er naar. Opvangbakje en schijven, het is bizar hoe heftig dat spul is. 😅

Misschien later zoals je zegt nog een poging wagen voor filter als ik me weer avontuurlijk voel.
Espressomachine: Strietman CT1
Maler: DF83V
* SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)
* SSP MP (Multi-purpose)(Red Speed Coated)
* DLC Espresso burrs

4946
Volgens mij ben ik de enige die bij het lezen hiervan zeer geïnteresseerd raakt. Ik moet dit spul misschien toch maar eens gaan kopen.
Zo ben ik ook liefhebber van Jamaicaanse High ester rum. Heb hier een aantal flessen staan die zo intens ruiken dat je de rum in de slaapkamer nog ruikt en na het drinken de dag erna nog proeft.
Ik heb welleens groene bonen hierin laten weken en vervolgens geroosterd. Was een zeer interessante ervaring.

4949
bobbee schreef: zo 15 dec 2024, 00:10 Je mag de mijne hebben. Zijn DAK met de naam Lulo. Branddatum 3/9/24
Dak koffie vaak wel lekker hoor en idd aparte smaken hebben ze daar. Had er een met meloen smaken erg lekker...niet om kilo's van weg te drinken, maar is wat anders.

En kersen ook lekker, ik ben altijd op zoek naar chocola en gedroogd fruit (als in rozijnen). Nog maar weinig gevonden...nu eens Friedhats geprobeerd voor de kerst....ben benieuwd
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart

4950
Nee, ik vind deze niet lekker. In begin een kans gegeven en liet mij gaan door open te staan. Eerst dacht ik ja, kan ik wel wat mee maar na 3 bakken ging het tegenstaan. Om te kotsen die penetrante lucht. Echt dikke wietgeur. En wietgeur heeft weer iets weg van kattenpis.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!