Re: Keuze uit hogere segment machines

51
cremalover schreef: za 10 aug 2019, 13:48
Als ik een krukas van een Harley kan balanceren kan ik dat ook met maalschijven .. :D
Of een fietswiel opnieuw spaken en niet meer laten slingeren .Ook leuk.
Met google kom je een heel eind trouwens.
Mensen zijn soms te bang om iets zelf te doen.
Precies dat.
Vind mezelf eigenlijk ook wel perfectionist dus weet zeker dat me dit ook wel lukt.
En de pf houder kun je zelf makkelijk maken met een origineel onderdeel +/- €70,- en een stuk aluminium €30,- in de draaibank en klaar is kees.
Ben je €100,- kwijt.
Het gaat er mij overigens niet om dat het niks mag kosten.
Maar Titus prijzen zijn wel zeer fors.

Rob

53
bvds schreef: za 10 aug 2019, 16:13 Ik wil geen afbreuk doen aan ieders skills. Maar wat Titus doet is niet zo eenvoudig als het lijkt.
Mijn stelling komt ook een beetje voort uit "waar gaat dit allemaal over? ".
Koffiemalers worden uitgelijnd /gebalanceerd alsof het blokken van racemotoren zijn.
Waanzin.Uiteindelijk maal je er een paar bonen mee plat en ga je niet met 15000 omwentelingen een bocht in.

54
Koffiemalers worden uitgelijnd /gebalanceerd alsof het blokken van racemotoren zijn.
En dat is precies wat het verschil maakt. Niet zo zeer de grootte van de maalschijven maar het profiel en de alignment zijn bepalend.

Juist SSP en Titus zetten hierop in. Voor de een overdreven voor de ander relevant. Maar als je dan toch bereid bent om voor het topsegment te gaan dan zou ik altijd voor een EK43 Titus SSP gaan. Juist bij de EK43 is uitlijning waanzinnig relevant omdat de schijven nauwelijks fines produceren.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

55
bvds schreef: za 10 aug 2019, 16:33
En dat is precies wat het verschil maakt. Niet zo zeer de grootte van de maalschijven maar het profiel en de alignment zijn bepalend.

Juist SSP en Titus zetten hierop in. Voor de een overdreven voor de ander relevant. Maar als je dan toch bereid bent om voor het topsegment te gaan dan zou ik altijd voor een EK43 Titus SSP gaan. Juist bij de EK43 is uitlijning waanzinnig relevant omdat de schijven nauwelijks fines produceren.
Ik snap de theorie achter erachter wel.Maar ik denk een beetje mee met de topicstarter.
En die vraagt zich kennelijk ook af waarom bepaalde dingen zo duur moeten zijn.
Ik kom ook wel eens ergens :mrgreen: ( niet vaak) en drink dan koffie uit Kees van der Westens met topmalers.
Maar die esopressos zijn ook niet beter dan dat ik ze thuis maak.
Vandaar mijn vraag waar sommigen mee bezig zijn.

Waar is dan die espresso die mij vom Hocker haut zoals de duitsers dat zo mooi zeggen?

Die van jou laatst uit je Export was trouwens wel verrektes lekker. ;)

56
Tsja de topic starten overweegt te shoppen in het topsegment. Het zijn dan de kleine dingen die het verschil maken.

Natuurlijk kun je voor veel minder geld slagen. De door mijn voorgestelde combinatie Bianca + Atom 74 TiN is al top. Meer value for money kan ik niet bedenken.

Maar als je serieus een Slayer of KvdW overweegt dan past de EK43S met Titus/SSP mod hier heel goed bij. Sowieso maken de boontjes en de maler meer verschil dan de machine.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

57
Die van jou laatst uit je Export was trouwens wel verrektes lekker. ;)
En dat is een levertje van maar 800 euro met daarnaast een malertje van 500 euro ;)

58
Zegt de man met een professionele lever machine van een serieus formaat met een splinternieuwe Mahlkonig K30.

De koffie op jouw oude combi PV Export + Eureka Mignon was niet inferieur ;)

Veel van deze hobby is emotie. Dat is prima.

59
bvds schreef: za 10 aug 2019, 17:00
Zegt de man met een professionele lever machine van een serieus formaat met een splinternieuwe Mahlkonig K30.

De koffie op jouw oude combi PV Export + Eureka Mignon was niet inferieur ;)

Veel van deze hobby is emotie. Dat is prima.
Die chromen Export/Mignon combi was misschien wel de mooiste set die ik gehad heb,als je kijkt naar aanrechtruimte die de set in beslag nam en zeker ook de kwaliteit koffie.
Eigenlijk is het daarna nooit beter geworden. :(