Mooi gezegd!fransg schreef: zo 23 apr 2023, 09:04 Toen Londinium net was verschenen waren er ook met name de 'oudgedienden' op HB die zelfs zonder de machine met eigen ogen te hebben gezien al fouten meenden te kunnen spotten. Het ging destijds om de temperatuurstabiliteit. Omdat ik net een van de relatief vroege machines had gekocht (ik denk 2-3 maanden na de introductie) en ik veel zin had om van alles te ontdekken was het een buitenkans om allerlei probes aan de machine te hangen, eerst eentje met een soort USB memory, later een stel betere die aan de laptop & Artisan konden en zo gooide ik HB vol met feitelijke waarnemingen tot de critici het zat werden en toegaven dat het er goed uitzag.
Inmiddels ben ik zelf een oudje, heb ik een aantal van de high tech / laboratoriumspullen weggegeven (centrifuge, watermeting) of verkocht (refractometer) en merk ik dat ik op mijn beurt bij 'new gear on the block' in eerste instantie sceptisch ben...
Hoog tijd voor nieuwkomers met een beetje budget om 'spitzentechnologie' te sponsoren en innovatie in de koffiehoek te promoten![]()
Re: Meticulous Espresso
51Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart