Re: Meticulous Espresso

51
fransg schreef: zo 23 apr 2023, 09:04 Toen Londinium net was verschenen waren er ook met name de 'oudgedienden' op HB die zelfs zonder de machine met eigen ogen te hebben gezien al fouten meenden te kunnen spotten. Het ging destijds om de temperatuurstabiliteit. Omdat ik net een van de relatief vroege machines had gekocht (ik denk 2-3 maanden na de introductie) en ik veel zin had om van alles te ontdekken was het een buitenkans om allerlei probes aan de machine te hangen, eerst eentje met een soort USB memory, later een stel betere die aan de laptop & Artisan konden en zo gooide ik HB vol met feitelijke waarnemingen tot de critici het zat werden en toegaven dat het er goed uitzag.

Inmiddels ben ik zelf een oudje, heb ik een aantal van de high tech / laboratoriumspullen weggegeven (centrifuge, watermeting) of verkocht (refractometer) en merk ik dat ik op mijn beurt bij 'new gear on the block' in eerste instantie sceptisch ben...

Hoog tijd voor nieuwkomers met een beetje budget om 'spitzentechnologie' te sponsoren en innovatie in de koffiehoek te promoten ;-)
Mooi gezegd!
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart

52
Voor mij is het ook een vreemde wereld, espresso zetten met een iPad.

De app van de Londinium zou wat mij betreft ook veel simpeler mogen, beperkter zodat je 'm feitelijk niet nodig hebt / niet gebruikt.

Als ik nog eens drieduizend euro extra zou uitgeven of wat meer dan zou ik er geen iPad-espresso naast zetten of geen vintage machine met allerlei gadgets erop geschroefd en erin geboord, maar gewoon een schitterend in originele luister herstelde vintage espresso machine, zelfs met kwikschakelaar-pressostaat.

Zo'n high tech screen met van alles aan bediening erop vind ik wel aantrekkelijk, het maakt me blij maar dat hoeft niet aan een koffiezet apparaat. Ik heb zoiets al naast mij staan, zo'n scherm, waarmee ik een high tech radio die drie verdiepingen hoger staat draadloos kan bedienen en beluisteren.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

53
robinfcb schreef: zo 23 apr 2023, 01:53 Ypuh ik krijg een beetje het idee dat je jezelf probeert te overtuigen dat dit too good to be true is :lol:
Home Barista kent inderdaad een vijftal twijfelaars, daar tegenover staan 3169 backers die ieder 1200USD toegezegd hebben.
Haha, neee. Dit is een beetje het gevolg van jarenlang FC Groningen supporter zijn. Je hoopt ieder jaar weer dat je spits er 15 inschiet, maar weet wel beter.

De Timemore maler volg ik met meer interesse. Dat is in de basis een simpeler product, Timemore een gevestigd bedrijf en ze proberen het wiel ook niet opnieuw uit te vinden alleen goedkoper te maken. En belangrijkste; er komt geen software bij kijken.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

54
bobbee schreef: wo 29 mar 2023, 12:35 Als het er zo bijstaat zal het dan inderdaad weer wel een acaia cel zijn. Excuus dan.

Ik hoorde het bij 7:17 voorbij komen. Misschien dat de beste man het anders bedoelde dan ik interpreteerde.

https://youtu.be/N-dxaLZTfGc

Heb verder niet de drang om contact met ze te leggen want ik ga de machine nu toch niet kopen.
Vandaag ook een shout out van Acaia op hun instagram, vanaf expo in Portland, USA.
Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO ☕
Bijlagen

58
NielsB schreef: do 27 apr 2023, 12:39
fuel schreef: di 28 mar 2023, 23:46 We gaan het zien. Ook ik heb via de VIP access de machine besteld :D
Die VIP access heb ik ook nog, de Kickstarter bijdrage heb ik teruggetrokken. Geeft die VIP access nog ergens recht op, zonder Kickstart steun?
Voor zover ik weet alleen het recht om tegen de vip prijs te kopen zo lang de kickstarter loopt, en 50 usd korting op addons.
Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO ☕

60
@3aan schreef: do 27 apr 2023, 17:17 Even een duit in het zakje, vind het helemaal niks, geef mij maar een traditionele Pistonmachine of een op een traditionele gestoeid model.
En dan 'my two cents'. Een traditionele pistonmachine zou ik ook graag op mijn aanrecht hebben staan! Aan de andere kant vind ik het idee om een moderne robot te construeren die perfecte espresso maakt toch ook weer aantrekkelijk. Ze werken in ieder geval aan een droom. Maar goed, wat minder apps en schermtijd en wat meer 'hands on' techniek heeft ook hier de voorkeur. Ik typ dit nu wel op een laptop.....