Vandaag voor het eerst de Master B geprobeerd. Had niks in huis, buiten de geisha, dus deze toch maar open gemaakt.
Mooi egaal gebrand door Arnoud, klasse! Ben zelf wel fan van omni-roasts voor filter. Benieuwd hoe hij zich verder ontwikkeld.
Koffie was lekker en mooi zoet maar moet inderdaad nog wat verder ontwikkelen. 14 gram gemalen met MK Vario SB en 225gr water (net van de kook) door de V60 1 kops. Geheel was er in 2:40 minuut door.
De nieuwe Gabi komt wederom in een zeer mooie verpakking en wordt geleverd met een korte handleiding en een etui om hem te kunnen opbergen. Erg netjes conform de standaard van Glowbeans. De Master B voelt steviger aan dan de "A" en heeft zeker meerwaarde voor gebruikers van bijv. de Hario V60 nummer 2 of zegge een grotere Chemex. Doet verder wat hij moet doen en lijkt erg handig voor mensen die hem mee willen nemen op reis bijvoorbeeld.
Toch mis ik als thuisgebruiker wat zaken aan de "B" die de "A" wel heeft. Bobbee haalde het al aan voor wat betreft de workflow, die door de trechter bij de "A" veel prettiger is. Je moet bij de "B" toch al snel 4x opschenken voor 225gr vloeistof waar dat bij de "A" met een beetje passen en meten in 1x kan. Verder; als ik het bij de V60 1 kops of Wave 155 houd, dan is de "A" ruim voldoende. Ik twijfel dus nog over de aanschaf van een tool waarmee ik grotere batches kan maken voor groepen.
Misschien dat een van de twee op termijn weg kan. Tijd zal het leren. Toch heeft de "A" een streepje voor bij mij als thuisgebruiker.
Verder top geregeld door Arnoud, waarvoor nogmaals dank! Enige feedback van mw. Fisherman die naar het postkantoor moest met de fiets; waarom die grote doos?

. Zelf geen last van gehad!! Haha.[IMG]
//uploads.tapatalk-cdn.com/201902 ... d2ebd6.jpg[/IMG]
Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.