Re: Timemore Sculptor 064 en 078

732
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier, erg leuk om jullie ervaringen hier te lezen! Ik ben sinds vorige week ook de gelukkige eigenaar van een 078s. Heb lang getwijfeld over de keus voor deze versie of voor de turbo-burr versie, maar uiteindelijk toch deze gekozen om naar de toekomst de deur open te houden voor espresso, ook al zet ik nu uitsluitend filter (v60). Ik moet eerlijk zeggen dat hoewel de maler uitstekende koffie oplevert, ik geen wereld van verschil merk met mijn Commandante C40. Ligt dat aan mij of had ik beter toch voor de andere versie kunnen gaan?

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

733
Welkom op het forum!

De Comandante is gewoon een heel erg goede maler voor filterkoffie. Het is lastig om die te vervangen voor wat beters, zeker voor filterkoffie.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

734
mjtimmer schreef: di 24 okt 2023, 20:57 Ik moet eerlijk zeggen dat hoewel de maler uitstekende koffie oplevert, ik geen wereld van verschil merk met mijn Commandante C40.
Ik zou van de Commandante een vermoeide arm krijgen en van de Timemore niet vanwege de elektrische aandrijving, wat een wereld van verschil is
;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

735
mjtimmer schreef: di 24 okt 2023, 20:57 Hallo allemaal, ik ben nieuw hier, erg leuk om jullie ervaringen hier te lezen! Ik ben sinds vorige week ook de gelukkige eigenaar van een 078s. Heb lang getwijfeld over de keus voor deze versie of voor de turbo-burr versie, maar uiteindelijk toch deze gekozen om naar de toekomst de deur open te houden voor espresso, ook al zet ik nu uitsluitend filter (v60). Ik moet eerlijk zeggen dat hoewel de maler uitstekende koffie oplevert, ik geen wereld van verschil merk met mijn Commandante C40. Ligt dat aan mij of had ik beter toch voor de andere versie kunnen gaan?
Daar word ik dus heel blij van, de Commandante is een meer als uitstekende filter maler, helemaal top dat de Sculpture net zo goed is!
Ik vind zijn espresso maling ook uitstekend, al zie ik meer klont vorming als met de Niche (Malabar bonen, het blijven eigenwijze donders..) ;)

Re: Timemore Sculptor 064 en 078

740
Ik vind de bean feeder/hopper niet heel handig. Je moet echt goed mikken of een potje met een smalle uitgang hebben. Je moet ook aan de voorkant de bonen invoeren, want anders is de kans groot dat ze door dat anti popcorn plaatje weer naast de maler belanden.
Ik begrijp wel dat ze die hopper niet hoger gemaakt hebben om esthetische redenen, maar dat is bij een Niche toch handiger gedaan. Met alle gevolgen voor de looks van dien overigens [emoji3].