Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

774
RoosW schreef: di 06 sep 2022, 09:22 Niet zelf gekocht, een cadeau van mijn kinderen en mijn vrouw met mijn verjaardag, twee 1,2 liter Fellow Athmos containers, en jawel, de absurditeit op koffie gebied: De Ember Mug 2
Mijne had kuren, een van de laai-pinnetjes wil alleen uit zijn schulp komen als ik even de onderzetter ondersteboven een tik op de tafel geef.

Gekeken hoe ik dat kan fiksen, en de pinnetjes besteld.

Van binnen ziet het er wel minder gelikt uit dan van buiten.

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

775
Ik heb dezelfde Mug, en hoewel ik hem dagelijks gebruik, word ik gek van app, elke verandering die ik door wil voeren in de Mug via de app, moet ik de mug wissen, in de Bluetooth instellingen de mug wissen, de data van de app in de settings van mijn telefoon wissen, en dan de app opstarten en de mug opnieuw verbinden. De Android software is echt bagger..
Qua solo warmhouder, prima ding, mooi design, en zolang je slechts 1 type drank warm wil houden, een fijn apparaat. Wel jammer van de beperkte accu duur, na een ochtend van 3 koppen met zo ongeveer 45-60 minuten tussen elke bak, was ie dus leeg voor ik mijn derde bak (vergeten terwijl ik de keuken opruimde) kon drinken, dus in plaats van een lekkere warme bak, een lauwe.
Gelukkig komt dit zelden voor, en bij 'normaal' gebruik heeft ie accu duur genoeg om 3 koppen te 'behappen' (dan wel op de lader voor de avond mok ;)

Mijn laatste aankoop, twee tampers.
Eerst een (geveerde) tampert van Marktplaats, die maar niet aan wilde komen, nu na bijna 4 weken een valse bezorg melding gekregen van PostNL, dus de verzender krijgt nu gelukkig zijn geld ipv dat MP het inpikt, maar PostNL doet dus helemaal niets. De (Buitenlandse) verzender heeft het foutief als brievenbus pakje verzonden. Het is gescanned, gewogen en gemeten, en vanaf dat moment foetsie.
Dus maar een NormCore v4 gekocht, ik moet zeggen, die bevalt prima, hoewel ik het irritant vind dat de bodemplaat van de tamper erg veel fines verzamelt bij het tampen. er ligt direct na gebruik immer een dunne bruine zweem over het ding die een doekje behoeft. Aan de andere kant, mijn tamp resultaten zijn uitstekend, en ik ben af van de steeds veranderende doorloop tijden. Jammer van het geld dat ik aan die andere tamper besteed had, en PostNL zuigt 'Het is een brievenbus pakje, daar gaan we geen onderzoek naar doen'
Laat dat uw waarschuwing zijn! Nimmer een zending als brievenbus pakje laten doen :shock:

777
RoosW schreef: ma 09 jan 2023, 12:58 Wel jammer van de beperkte accu duur, na een ochtend van 3 koppen met zo ongeveer 45-60 minuten tussen elke bak, was ie dus leeg voor ik mijn derde bak (vergeten terwijl ik de keuken opruimde) kon drinken, dus in plaats van een lekkere warme bak, een lauwe.
Ik heb de 'onderzetter' nu op het bureau naast mij geplaatst, dan kan ik de mok daarop plaatsen ook als ik wat te drinken heb, dan laait die zich eigen op tussen de slokken door.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

779
Het nuttige met het aangename gecombineerd!
Volgens mijn vrouw moest ik het 1 en ander upgraden. Dat hoeft ze maar 1x te zeggen.
Onder de noemer ‘het oog wil ook wat’ moest de homemade funneltrechter van een Play-Doh klei bakje van de kinderen plaats maken voor iets minder geels… :mrgreen:
Aangezien ik mezelf al een tijdje enorm aan het inhouden was kon ik dit moment niet ongemoeid laten en heb een single dose hopper (donker glas) en blow up voor de Specialita erbij besteld. Ik single dose eigenlijk alleen maar en vond de vierkante hopper wel upgrade waardig.

De blow up misschien tegen beter weten in, de nut en noodzaak zijn de meningen over verdeeld. De SD hopper zonder blow up vind ik er wat zielig uit zien, dus mocht de nut tegenvallen dan heb ik het voor heb ik het voor het oog gedaan. Directie ook weer tevreden.. en ik weer een uitpak moment rijker.

Er voor! Er na! Zonder kat!
Lelit MaraX _ Eureka Mignon XL

780
Ok, weer wat geleerd. Blow up op de sd hopper heeft geen nut.. zolang je de clump crusher erop laat zitten.

Na 1 x puffen de molen open geschroefd en zag tot mijn schrik dat de molen verstopt zat.. niet dus. De clump crusher op de eureka molens voorkomt dat je lucht door het huis kan blazen omdat deze 2 gram maalsel ophoopt om klontjes en statische werking tegen te gaan. Met de crusher kan je dus puffen wat je wil maar zonder het gewenste effect.

Blijf nu wel met het idee zitten dat er 2 gram oud maalsel in de molen achterblijft. Morgen eens kijken wat het effect zonder crusher is.
Hoe meer je weet, hoe meer er tussen je oren gaat zitten..
Lelit MaraX _ Eureka Mignon XL