Re: Stephen Sweeney's TPF - een Transparant PortaFilter

82
Spironski schreef:Leuk om Tije nu eens te zien. En zie ik zowaar ook nog kunst aan de muur van zijn werkplaats? (atelier?).
Hij is van origine kunstenaar maar is de laatste jaren steeds meer werk in opdracht gaan doen of technisch werk voor andere kunstenaars / gezelschappen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

86
Nog dank voor het "kunstfilmpje" trouwens!

Even een tip: de tekst was soms zo kort te zien dat ik die nauwelijks kon lezen, en soms was het verschijnsel dan al voorbij. Wat mij betreft mag de tekst dus wel een seconde of 5 vooraf zichtbaar zijn.

Dat gezegd hebbende: leuk maar weer! Nooit gedacht dat het uitzetten en comprimeren van de puck zo veel was. En de term "puckjump" houden we er in!

Kon je nu trouwens ook iets zien van hoe ver naar beneden het maalsel wordt gecomprimeerd door het tampen? Stopt dat inderdaad halverwege?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

87
Spironski schreef:Even een tip: de tekst was soms zo kort te zien dat ik die nauwelijks kon lezen, en soms was het verschijnsel dan al voorbij. Wat mij betreft mag de tekst dus wel een seconde of 5 vooraf zichtbaar zijn.
Klopt, moet ik beter op letten in de toekomst. Ik gooi al het materiaal weg als een clip eenmaal is geplaatst, omdat het teveel ruimte in neemt allemaal dus achteraf herstellen gaat niet...
Spironski schreef:Kon je nu trouwens ook iets zien van hoe ver naar beneden het maalsel wordt gecomprimeerd door het tampen? Stopt dat inderdaad halverwege?
Oh, niet aan gedacht, dat is wel te meten.

Ik heb ook met het kleine TPF'je aan de Londinium wat gespeeld maar het is erg lastig om een mooie extractie te krijgen, uit te zoeken welke dosering/maling lekker gaat. Komt straks een clip van.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino