Re: Mazzer Philos

91
Bizar Cremalover!

Bedankt voor de andere foto's ome co.

Is er hier voor het malen wat water op de bonen gesprayed of gedruppeld of iets?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

93
Ook wel handig! Mocht de maler uitvallen dan heb je altijd nog een volle dosis gemalen koffie als Backup.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

94
bobbee schreef:Bizar Cremalover!

Bedankt voor de andere foto's ome co.

Is er hier voor het malen wat water op de bonen gesprayed of gedruppeld of iets?
Nee, doe ik nooit. Ik kan het morgen wel met water doen, ter vergelijking.
Profitec Pro 800 x Mazzer Philos x I200D burrs x The Force Tamper

98
Ja, maar daarom dacht ik dat je dat al deed bij de vorige foto's. Met water komt het altijd goed, ook mijn malers doen het dan goed. Fijn dat de philos het zo goed doet zonder water! Die df64 v2 met plasma was ook zo fijn. Maar nadeel daarvan is dat maalsel zich kan vastklampen aan de 2 draadjes in de chut en dan verstoppen. De XL doet het ook fijn met volle hopper, maar met single dose wel last van statische lading. Er is ook altijd wat!

99

bobbee schreef:Ja, maar daarom dacht ik dat je dat al deed bij de vorige foto's. Met water komt het altijd goed, ook mijn malers doen het dan goed. Fijn dat de philos het zo goed doet zonder water! Die df64 v2 met plasma was ook zo fijn. Maar nadeel daarvan is dat maalsel zich kan vastklampen aan de 2 draadjes in de chut en dan verstoppen. De XL doet het ook fijn met volle hopper, maar met single dose wel last van statische lading. Er is ook altijd wat!
Afbeelding
Dat hadden ze in 2019 dan maar knap bedacht bij Mazzer hé
Afbeelding
Afbeelding
haha nee grapje.

De Philos en Libra zijn wel twee verschillende molens. Ga je de voordelen van single dosen dan niet missen? En verwacht je dat de schijven van andere partijen compatible zijn met de Libra? Eureka heeft nu wel zelf wat meer keuze zag ik.

100
Keyser schreef: za 23 nov 2024, 06:10
bobbee schreef:Ja, maar daarom dacht ik dat je dat al deed bij de vorige foto's. Met water komt het altijd goed, ook mijn malers doen het dan goed. Fijn dat de philos het zo goed doet zonder water! Die df64 v2 met plasma was ook zo fijn. Maar nadeel daarvan is dat maalsel zich kan vastklampen aan de 2 draadjes in de chut en dan verstoppen. De XL doet het ook fijn met volle hopper, maar met single dose wel last van statische lading. Er is ook altijd wat!
Afbeelding
Dat hadden ze in 2019 dan maar knap bedacht bij Mazzer hé
Afbeelding
Afbeelding
haha nee grapje.

De Philos en Libra zijn wel twee verschillende molens. Ga je de voordelen van single dosen dan niet missen? En verwacht je dat de schijven van andere partijen compatible zijn met de Libra? Eureka heeft nu wel zelf wat meer keuze zag ik.
Vroeg op voor de kwalificatie?