Re: Niche Zero Grinder

913
Of het pinnetje, dat de binnenste maalschijf op zijn plaats houdt, 2 mm naar boven trekken en een gaatje boren in de disc op de plek waar dat pinnetje uitsteekt. De disc wordt namelijk door de bonen tegen de klok in geduwd en daardoor kan hij de schroef los trillen. Het uitstekende pinnetje blokkeert de disc zodat dit probleem is verholpen.
Zie mijn eerdere reactie (mei 2020)
ECM Classika PID met FC | Niche Zero | AeroPress | IT-CBR-01 (SkyWalker)

915
upatamby schreef:Of het pinnetje, dat de binnenste maalschijf op zijn plaats houdt, 2 mm naar boven trekken en een gaatje boren in de disc op de plek waar dat pinnetje uitsteekt. De disc wordt namelijk door de bonen tegen de klok in geduwd en daardoor kan hij de schroef los trillen. Het uitstekende pinnetje blokkeert de disc zodat dit probleem is verholpen.
Zie mijn eerdere reactie (mei 2020)
Oh ja! Die oplossing is inderdaad ook goed! Maar de bout gaat alsnog los als die niet goed vastzit natuurlijk. Net ff slagje extra geven en hij komt niet los.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

916
Ik heb het ook één keer gehad dat de schroef los geraakte. Had het niet verwacht.
Zou een drupje loctite kunnen helpen?
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

919
Ik meende dat je een schroef met loctite ook weer los kan halen. Maar dat die niet zo makkelijk kan lostrillen.

Toevallig mijn NZ vanmorgen schoongemaakt. Viel me toch beetje tegen hoeveel rommel er nog in zat na een maand. Hoewel ik steeds bonen van vnl. Brandzaak heb gebruikt.
Schroef goed vastgezet, had geen potlood bij de hand. Maar met je vinger op het gaatje lukt het ook.
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.