Hallo heeft iemand ervaring met de Rocket Espresso Fausto? Ben aan het denken deze machine aan te schaffen, echter via research is het lastiger een keuze te maken, dan ervaring van andere gebruikers.
Zijn er geduchten concurrenten in de prijsklasse tot 750 euro, waar ik eens naar zou moeten kijken?
Het belangrijkste is voor mij het zetten van espresso; heb nu een molen de macap m2m; buiten de kwaliteit vind ik deze niet echt handzaam, om af te stellen.
Ik waardeer jullie meedenken
Re: welke molen de Rocket Fausto?
3Volgens mij is dit gewoon een Eureka atom 65 in een ander jasje. Dus als je dat jasje erg mooi vind zou ik zeggen waarom niet...
Maar de molen lijkt aan zijn ontwerp wel wat meer retentie over te houden. De Atom75 en zelfs Olympus75 zijn helaas buiten budget. Jammer want dan heb je échte veel meer molen voor je geld.
Of die Fausto veel beter is dan de Mignon Specialita die iets meer dan de helft moet kosten valt ook nog maar te bezien. Best lastig segment qua budget eigenlijk!
Maar de molen lijkt aan zijn ontwerp wel wat meer retentie over te houden. De Atom75 en zelfs Olympus75 zijn helaas buiten budget. Jammer want dan heb je échte veel meer molen voor je geld.
Of die Fausto veel beter is dan de Mignon Specialita die iets meer dan de helft moet kosten valt ook nog maar te bezien. Best lastig segment qua budget eigenlijk!
4Thnx voor de review, echter zijn er in die prijsklasse ook molens die misschien net iets beter zijn of...vaak is het lastig met al die reviews, heb nogal wat filmpjes gezien, om door de bomen het bos nog te zien..gilleko B. schreef: ma 20 apr 2020, 19:57 https://www.home-barista.com/grinders/r ... 43622.html
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
5Het mag wel iets meer kosten maar niet meer dan 875. als je bijvoorbeeld de atom met de olympus vergelijkt, wat zie jij dan voor een voor- en nadelen?Pti schreef: ma 20 apr 2020, 20:15 Volgens mij is dit gewoon een Eureka atom 65 in een ander jasje. Dus als je dat jasje erg mooi vind zou ik zeggen waarom niet...
6Formaat, geluid en restwaarde, allemaal in het voordeel van de Atom. Technisch zijn ze hetzelfde en de maalkwaliteiten zeer goed.
Buy once, cry once.
Buy once, cry once.
7Haha, cry once..ALs je dan de Atom vergelijkt met de Zenith 65 E?Pti schreef: ma 20 apr 2020, 20:35 Formaat, geluid en restwaarde, allemaal in het voordeel van de Atom. Technisch zijn ze hetzelfde en de maalkwaliteiten zeer goed.
Buy once, cry once.
8Beetje zelfde laken en pak, maar die Zenith is door zijn formaat erg on-begeerlijk. Ik ben bang dat je dat risico met de Fausto ook loopt het is die lastige categorie waar het te duur óf te groot is voor de normale thuisgebruiker en al snel te min is voor de fanatieke thuissnob uhmm barista.
9Ik ben lastig ...de fiorenzato e64 evo dan?Pti schreef: ma 20 apr 2020, 21:49 Beetje zelfde laken en pak, maar die Zenith is door zijn formaat erg on-begeerlijk. Ik ben bang dat je dat risico met de Fausto ook loopt het is die lastige categorie waar het te duur óf te groot is voor de normale thuisgebruiker en al snel te min is voor de fanatieke thuissnob uhmm barista.
10De Fiorenzato is goeie horecabak.
Niks mis mee. Maar wil je hem thuis?
Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk
Niks mis mee. Maar wil je hem thuis?
Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk