Goedemiddag allemaal,
Ik ben nieuw - mijn naam is Tim, 34 jaar en woon in Amsterdam met mijn vriendin en twee kinderen. Na al enige tijd actief op het forum mee te lezen voor de betere verdiepingsslag, blijft er nog een vraag over die ik niet zelf kan beantwoorden.
Eerst even mijn situatie: ik ben ca. 2 jaar geleden van een volautomaat overgestapt op een Sage Bambino Plus en een Sage Smart Grinder Pro, ik wilde niet gelijk volle bak investeren en eerst kijken of ik het voldoende zou gebruiken. Inmiddels ben ik erachter dat dit laatste meer dan het geval is (hoera voor thuiswerken) en merk ik ook dat ik toe ben aan de volgende stap: ik blijf het 'echte' wow-gevoel missen bij de espresso's uit de Sage. Zoals gezegd drink ik zelf vooral espresso (en soms een Americano tussendoor), mijn vriendin houdt het op 1-2 cappuccino's per dag. Daarbuiten zet ik bij bezoek filterkoffie (Chemex) en maak ik in het weekend vaak voor mezelf een filter met de Aeropress.
Qua volgende machine ben ik er aardig uit dat het de Bezzerra Duo of Lelit Bianca gaat worden, ik wil ze beiden graag nog even zien en proberen in de winkel (nog tips in Amsterdam? Ik zie Casabarista veel voorbij komen). Qua maler twijfel ik nog, en dan kom ik terug op die vraag waar ik mee begon: hoe realistisch is het om die filterkoffies (Chemex + Aeropress) te blijven combineren met espresso uit dezelfde maler? Ik ben gecharmeerd van bijv. de Eureka Mignon Specialita. Als ik hierop single dose, is af en toe wisselen naar filter dan werkbaar? En wat voor toegevoegde waarbij zou bijv. de Eureka Atom - die adverteert met geschikt voor filter + espresso - in dit geval hebben? Of zijn er nog hele andere malers die hier meer geschikt voor zouden zijn (Mahlkonig X54, etc.)?
Alvast heel veel dank voor jullie tips!
Grinder voor espresso en filter
1
Laatst gewijzigd door timlou op di 25 jan 2022, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.