Re: Waar bestellen jullie online?

51
ik kocht tot nu toe altijd bij simon levelt, hoe vinden jullie die kwaliteit ten opzichte van bovengenoemde adresjes?

zit nu op de site van het hoofdkwartier aan het kijken.
En hoelang bewaren jullie je koffiebonen? zit even te denken hoeveel te bestellen voor de 1e keer
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

52
Simon Levelt is hit & miss. Meestal miss. De keren dat ik het heb geprobeerd heb ik 1 keer daadwerkelijk iets vers gehad, de andere drie keren was het wat mij betreft veel te oude koffie. (Ik kocht het in noodsituaties; even snel op de fiets de stad in...) Dan trek ik liever een blikje Illy open als de nood aan de man is.

Bij Hoofdkwartier bestel ik standaard een kilo 3Afrika (die vind ik heerlijk) en een halve kilo wisselend. Met die anderhalve kilo kom ik mooi uit. Maar dat is heel persoonlijk. Je moet een beetje je omloopsnelheid en evenwicht vinden tussen verbruik en verouderen.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

53
casper31 schreef:ik kocht tot nu toe altijd bij simon levelt, hoe vinden jullie die kwaliteit ten opzichte van bovengenoemde adresjes?

En hoelang bewaren jullie je koffiebonen? zit even te denken hoeveel te bestellen voor de 1e keer
Koop koffie waar je (maximaal) een maand mee kan doen. Als ik jou was dan zou ik de yellow bourbon bij hoofdkwartier kopen om mee te beginnen. Dit is een toegankelijke (makkelijke) boon en goed gebrand. De Afrikaanse koffie zou ik in het begin nog even overslaan. Dat vergt vaak iets meer kennis om een lekkere koffie mee te zetten. Daarbij vind niet iedereen dat ook lekker.

Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.
Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...

Roaster: Huky500

54
Capulus schreef:
casper31 schreef:ik kocht tot nu toe altijd bij simon levelt, hoe vinden jullie die kwaliteit ten opzichte van bovengenoemde adresjes?

Koop koffie waar je (maximaal) een maand mee kan doen. Als ik jou was dan zou ik de yellow bourbon bij hoofdkwartier kopen om mee te beginnen. Dit is een toegankelijke (makkelijke) boon en goed gebrand. De Afrikaanse koffie zou ik in het begin nog even overslaan. Dat vergt vaak iets meer kennis om een lekkere koffie mee te zetten. Daarbij vind niet iedereen dat ook lekker.
Helemaal eens met Capulus. En die Yellow Bourbon wordt elke week vers gebrand bij het Hoofdkwartier en is idd erg lekker. Vraag anders even naar ene Arnoud aldaar: die schijnt er wel iets vanaf te weten... plus hij kan je wellicht nog wat tips geven qua bonen & een goede espresso zetten met je nieuwe Strega

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Life is too short for mediocre coffee

56
Bij Simon weet je vaak niet wanneer het gebrand is. Verse koffie verdient een branddatum. Bij het Hoofdkwartier en andere hierboven genoemde branders is dit het geval. Let dus op de branddatum of vraag erna.

Ik bestel zelf per 500g voor espresso. Dan heb je genoeg om je molen in te stellen en de ontwikkeling mee te maken. Bij 200/250g zit je er net lekker in en dan ben je er alweer doorheen.
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”

57
Thanks! die yellow boubon haal ik toevallig ook bij simon. al hebben we je nu je het zegt een x gehad dat we koffie haalden.. was niet lekker. Dachten we dat het aan de smaak lag. nu heb ik die laatst weer gehaald en nu was hij wel lekker.
ga ze dinsdag gelijk bellen voor een verse bestelling van woensdga branddag :)
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

59
Newbeanie schreef:Ik ben hier totaal nieuw! Dus bij deze hoi! :)
Deze topic vind ik wel leuk, interessant om te lezen.
Heeft iemand hier ervaring met de bonen van ongebrand.nl en gebrand.nl?
Dat is bij Ivo van der Putten. Ik heb al een tijdje niet gebrand, maar heb aardige resultaten behaald met de ongebrande Barahona bonen die ik daar heb gekocht. Dit zeggende vanuit een beperkte kennis.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

60
Ivo van der Putten? Okee, bedankt!
Is dat een betrouwbaar adres? Ik lees niet heel veel over hem hier, wel over andere branders.
Ik heb hem nu gevonden en hij was koffiemakelaar, dan moet het bijna wel goed zijn denk ik! Ik ga het gewoon proberen.

Zijn er meer mensen hier met ervaring met zijn koffie?