Blue mountain is een arabica soort, net als bijvoorbeeld tipica, catuai of bourbon. De oorspronkelijk Jamaicaanse blue mountain is erg duur wat mij betreft hoofdzakelijk vanwege goede marketing. De excellent smakende top-lots gaan voor de hoofdprijs naar hoofdzakelijk Aziatische opkopers en de rest van de producten lift mee op de hype.
Uit onder andere Zuid-Oost Azië komen een aantal betaalbare, vaak biologische en lekkere blue mountain koffies, helaas lastig te verkrijgen. Ik heb er flink wat tijd in geïnvesteerd maar de importeur verkocht zijn Blue Mountain uit Papua New Guinea liever in bulk aan een niet nader te noemen koffie crematorium...
De smaak is mooi zacht en mild, lage aciditeit met onwijs verfijnde drop achtige kruidentonen. Wat betreft de prijs sluit in me volmondig aan bij Han, er zijn zo veel koffies in een acceptabele prijsklasse die ook verrukkelijk smaken dat er geen haar op mijn hoofd aan denk om die bespottelijke prijzen te betalen voor 't naampje.
Re: Waar bestellen jullie online?
82Dank voor de uitgebreide uitleg. Ik ga het er eens met hem over hebben, onder aanvoering van deze onderbouwing. Het is eigenlijk, wat is het je waard om exponentieel meer te betalen voor een ervaring. Jullie hebben mij in ieder geval overtuigd. Ik heb inmiddels de Yellow Bourbon uit het Hoofdkwartier. Kijken hoeveel lekkers ik daaruit kan halen. Dank voor jullie reacties.Pti schreef:Blue mountain is een arabica soort, net als bijvoorbeeld tipica, catuai of bourbon. De oorspronkelijk Jamaicaanse blue mountain is erg duur wat mij betreft hoofdzakelijk vanwege goede marketing. De excellent smakende top-lots gaan voor de hoofdprijs naar hoofdzakelijk Aziatische opkopers en de rest van de producten lift mee op de hype.
Uit onder andere Zuid-Oost Azië komen een aantal betaalbare, vaak biologische en lekkere blue mountain koffies, helaas lastig te verkrijgen. Ik heb er flink wat tijd in geïnvesteerd maar de importeur verkocht zijn Blue Mountain uit Papua New Guinea liever in bulk aan een niet nader te noemen koffie crematorium...
De smaak is mooi zacht en mild, lage aciditeit met onwijs verfijnde drop achtige kruidentonen. Wat betreft de prijs sluit in me volmondig aan bij Han, er zijn zo veel koffies in een acceptabele prijsklasse die ook verrukkelijk smaken dat er geen haar op mijn hoofd aan denk om die bespottelijke prijzen te betalen voor 't naampje.
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
83@3aan schreef:
Je was afgelopen maand minder intens actief op het forum. Te warm, hopelijk geen andere beslommeringen?
Ah zie ik nu pas! Dank@3aan schreef: zo 28 jul 2019, 16:54Daarom snap ik die 35 gr. zakjes niet, meestal heb ik toch zo'n 150 gr. nodig om tot een goede vermaling te komen. [ emoji 848 ] voor Franz
Je was afgelopen maand minder intens actief op het forum. Te warm, hopelijk geen andere beslommeringen?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
84Yellow Bourbon van het Hoofdkwartier. Wauw!
Heb ze meteen maar even een Google recensie gegeven.
Heb ze meteen maar even een Google recensie gegeven.
I''m not responsible for anything I say or do before my morning Coffee
85Niet hier:
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Life is too short for mediocre coffee
86Deze week mijn eerste bestelling bij Het Hoofdkwartier gedaan. Morgen wordt het verassingspakket afgeleverd. Ben erg benieuwd!
Verstuurd vanaf mijn LM-G710 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn LM-G710 met Tapatalk
Terug naar het Filter, Moccamaster, Hario, Brewista, Comandante
Op de kast staat Ascaso, La Pavoni, AMA Milano, Bialetti en Peugeot
Op de kast staat Ascaso, La Pavoni, AMA Milano, Bialetti en Peugeot
87Ik bestel bijna al mijn bonen bij Dutch Barista. Altijd vers gebrand, binnen een dag verzonden, verzendkosten prima en top kwaliteit! Verder heb ik wel eens Bocca bonen of bonen van het Koffielab in Utrecht.
Er is een lijst op https://friendsofcoffee.nl/koffiebrande ... nederland/ met bijna alle branderijen, maar ik vind het vaak wat lastig te kiezen en de verzenkosten relatief hoog…
Ik ben erg benieuwd naar Friedhats en het Hoofdkwartier, waar ik veel goeds over lees, wellicht dat ik daar mijn volgende bestelling plaats.
Er is een lijst op https://friendsofcoffee.nl/koffiebrande ... nederland/ met bijna alle branderijen, maar ik vind het vaak wat lastig te kiezen en de verzenkosten relatief hoog…
Ik ben erg benieuwd naar Friedhats en het Hoofdkwartier, waar ik veel goeds over lees, wellicht dat ik daar mijn volgende bestelling plaats.
88Kijk eens op www.granokoffie.nl
Heeft goede recensies en niet duur.
89Als iemand slechts één berichtje heeft geplaatst en dat is een reclameboodschap, krijg ik weleens het idee dat het spam is.Betontruckchauff schreef: zo 15 sep 2019, 21:20 Kijk eens op [xxx]
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
90Spam? Nou nee.
Drink zelf de arabicabonen van deze website.
Dus vandaar dat ik hem er als tip opzet.
Drink zelf de arabicabonen van deze website.
Dus vandaar dat ik hem er als tip opzet.