Re: gespot

987
Natuurlijk afhankelijk van kennis en kunde en ook van hoe ver je wil gaan met nieuw chrome e.d. ben je al snel €1500 verder.

De machine is inderdaad wel fantastisch zoals TY ook al zegt zelfs een van mijn meest memorabele shots aller-ever-ooit was een costa rica terrazu uit exact deze hendelmachine. De groep heeft een relatief lage zetdruk wat hem vergevingsgezind maakt, goede PI middels leidindruk door de hoefijzer HX en het reservoir achter de groep zorgt voor stabiliteit van shot-tot-shot. Bouwkwaliteit is goed doch niet overal fantastisch, maar ik vergelijk het al snel met Faema's uit de tijd en die zijn gewoon feilloos.

Re: gespot

989
bobbee schreef:
turboyeast schreef:LS.,
Aangeboden in Bochum: een Aurora Brugnetti hendelmachine.
Heb deze machine zelf ook...eenzaam aan de top.
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 4-176-1948
Cheers, TY
Wat gaat de restauratie ongeveer kosten? Is daar iets zinnigs over te zeggen?
Je kunt het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt. Verchromen is een kostbare investering, maar niet perse noodzakelijk om de machine weer goed aan het draaien te krijgen. Ik vind de afwerking persoonlijk wel heel goed. Ik maak daarbij wel de kanttekening dat ik nog nooit een Vintage Faema in handen heb gehad. Tweede kanttekening die ik wil maken: de inzet (piston geleider) van de verchroomde messing groep komt uitgevoerd in messing en in aluminium. Ikzelf heb de messing inzet en deze is gewoon enorm goed. De aluminium inzet zou ik persoonlijk laten gaan. Op de foto's is niet te zien van welk materiaal de inzet is gemaakt.
Pfff, al reserviert zie ik nu. De koper mag zich gelukkig prijzen...

Cheers, TY
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk