Ik heb onlangs een Aeropress en een Comandante maler aangeschaft. Ik heb hem nog niet zo lang en ben nu vooral een beetje aan het testen. Op internet naar recepten zoeken en verschillende maalstanden proberen. Over dat laatste heb ik alvast een vraag. Ik ben begonnen met 25 kliks. Vandaag 5 kliks verder ingesteld naar 30. Ik heb geprobeerd dezelfde koffie te maken (gram bonen, water) met de ene keer 25 kliks maling en de andere 30 kliks maling (dus grovere maling). Alleen ik proef geen verschil... Mijn vrouw ook niet. Ben ik niet zo verfijnd dat ik het niet proef? Of zit er inderdaad zo weinig verschil tussen 25 en 30 kliks?
Wat verder opviel was dat het wat waterig was, beide koffie's. Ik heb voor deze test papieren filters gebruikt ipv de Able Brewing Disk (gewone versie, niet de Fine). De metalen Disk geeft een vollere (minder waterige) smaak?
Mochten hier meer mensen zijn met de combi Aeropress en Comandante dan hoor ik graag jullie ervaringen. Met name de maalstand ben ik erg benieuwd naar.