Re: COVID-19 & de koffiewereld

311
Mooi artikel. Ik zal het nog eens opzoeken, maar er was een deel van het Romeinse Rijk disproportioneel door een destijds nog dodelijke ziekte getroffen. Men verklaart dit dat de ver ontwikkelde infrastructuur in dat specifieke deel hier debet aan was. (Sociale) mobiliteit werkt, zeker gelet op een een zeer dicht wereldpopulatie, besmetting in de hand. Ik ben er nog niet uit of het gewoon niet voortvloeit uit een natuurlijk evenwicht. Misschien voortaan in de vakantie op de fiets naar Appelscha ipv met het vliegtuig naar Djibouti.

312
gilleko B. schreef: ma 19 okt 2020, 17:10 Misschien voortaan in de vakantie op de fiets naar Appelscha ipv met het vliegtuig naar Djibouti.
Mee eens. Geen bussen met mensen uit Azië die Appelenscha willen zien of de Zaansche Schans. Ginds zijn voldoende bezienswaardigheden.

En wij ook naar kleinschalige leuke eigen plekjes.En op zaterdag naar onze (klein-) kinderen op het sportveld kijken, niet meer met 120.00 anderen in een stadion naar gedrogeerde miljonairs turen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

313
fransg schreef:
gilleko B. schreef: ma 19 okt 2020, 17:10 Misschien voortaan in de vakantie op de fiets naar Appelscha ipv met het vliegtuig naar Djibouti.
Mee eens. Geen bussen met mensen uit Azië die Appelenscha willen zien of de Zaansche Schans. Ginds zijn voldoende bezienswaardigheden.

En wij ook naar kleinschalige leuke eigen plekjes.En op zaterdag naar onze (klein-) kinderen op het sportveld kijken, niet meer met 120.00 anderen in een stadion naar gedrogeerde miljonairs turen.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

315
Ik ben ruim drie weken geleden ziek geworden. Covid. Een paar dagen later mijn vrouw ook. Gelukkig de kinderen niets. We werken allebei in het voortgezet onderwijs en het voelde een beetje als iets onvermijdelijks. Ik heb bizar voorzichtig gedaan met mondkapjes, gezichtsscherm, gels en vooral afstand proberen te houden. Maar met 1100 pubers om je heen die zich nergens wat van aantrekken werd het onwijs lastig.

We hebben allebei ons reukvermogen verloren. Ik heb nog wel smaak, maar smaak alleen is geen hol aan. De geur is daarin zo belangrijk. Het is de laatste paar dagen een heel klein beetje terug aan het komen. Maar in flarden en op een gekke manier. Vorige week smaakte de koffie heel raar. Dat is inmiddels nu weer anders, maar het blijft een beetje gek. Bij mijn vrouw is het nog niet terug aan het komen.

Ik heb vanochtend weer voor het eerst lesgegeven. Nog vanuit huis via de digitale middelen. Het viel me wel een beetje tegen; na de eerste les zat ik even naar lucht te happen, maar het begin is er. Vorige week heb ik voor het eerst sinds Covid weer koffie gebrand. De lol is wel een beetje uit de hobby gemept door de ziekte. Wat ik zei, het is weer wat aan het terug komen, dus ik hoop op herstel. Ik ben wel veel meer op mondgevoel gaan letten bij de espresso; dat is wel een interessante ontwikkeling.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

317
Wat je zegt, temidden van meer dan duizend pubers ben je de sigaar.

Mijn oudste dochter werkt in het ziekenhuis en kreeg het ook te pakken, niet op het werk maar via het voetbalteam van haar man (die mannen zaten na de training lekker uit de wind in de kleedkamer bij te praten en covid door te geven).

Ze begint weer wat smaak en reuk terug te krijgen maar vond het heel interessant een poos slechts de verschillende structuur van allerlei voedsel op te merken.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

320
Super vervelend als je het krijgt en alle strekte voor het herstel.

Ik ben zelf van mening dat het virus rondgaat, net als andere virussen die maar niet weg willen gaan. Een gel, mondkapje, spatscherm, vaccin gaat dat niet veranderen. Dat is het enige wat we zeker weten, anders zou er nu niemand ziek zijn, óf de test klopt niet, óf het heeft met het seizoen te maken. Ik vind het zoeken naar de schuldige, de verspreider erg onhandig en nutteloos. Die verdeeldheid die dat creëert is verschrikkelijk en oneerlijk.
Schuldigen zouden de pubers kunnen zijn, of de voetballers maar bijvoorbeeld ook de mensen die ik ken en een hashtag zie delen met de boodschap dat ze van alles doen om het virus niet te verspreiden en achter van alles staan, de zorg enzo die daarvoor gebruikt wordt, klappen daarvoor en willen laten zien hoe geweldig solidair en perfect ze zijn. Diezelfde mensen gingen met de auto of vliegtuig voor mij dan onverwachts lekker nog even op vakantie naar Italië, Portugal etc.of toen het kon even uit eten en wie weet wat nog meer. We zijn dan allemaal schuldig, samen. Maar ik denk dat niet.
We doen of we de controle zouden kunnen krijgen over een virus maar eigenlijk weten we wel dat we dat niet kunnen. We zijn maar mensen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’