bobbee schreef: ma 23 nov 2020, 20:49
Accepteer je dat zo klakkeloos als dat er zo komt? Ik vind het niet te accepteren omdat ieder vaccin discutabel is.
Toen ik na mijn hartinfarct met een groepje lotgenoten een soort cursus kreeg in het ziekenhuis, merkte ik tijdens het kringgesprek dat een aantal van hen al was gestopt met sommige van de medicijnen met als argument "bijwerkingen", "voelt niet goed" en "farmaceutische industrie".
Ik bracht in dat ik de pillen met plezier slik, inclusief mogelijke 'bijwerkingen' aangezien een belangrijke 'bijwerking' van de voortschrijdende wetenschap is dat we daar konden zitten napraten, terwijl mijn vader in 1966 toen hij zijn hartinfarct kreeg al onmiddellijk werd opgegeven door de huisarts, die de toegesnelde ambulance (destijds nog een taxibedrijf zonder medisch geschoolden aan boord) terugstuurde waarna mijn vader al snel overleed.
Toen de vriendin waarmee ik begin deze eeuw samen was borstkanker kreeg, vond de oncoloog in het provinciale ziekenhuis het al snel goed en kon hij de palliatieve zorg warm aanbevelen. Vrienden van ons die een oncoloog kenden in het Brusselse universitaire ziekenhuis konden haar het dossier laten inzien en zo bleek dat mijn vriendin in aanmerking kwam voor een experimentele behandeling met Herceptin waardoor ze nog jaren langer is blijven leven. Ook die behandeling kon men discutabel vinden want experimenteel.
Elke behandeling is discutabel.
bobbee schreef: ma 23 nov 2020, 20:49 En waarom haal jij hem wel meteen?
Mogelijk helpt hij ergens tegen, dat is een prettig idee.
En ik ben reeds 64, dus ik kan niet meer op mijn 38ste sterven zoals mijn vader. Alles is meegenomen.