Re: COVID-19 & de koffiewereld

371
Marcje schreef: ma 23 nov 2020, 20:44 Wat waren hun beweegredenen Frans?
De een maakt zich sowieso niet zoveel zorgen, de ander vindt dat de industrie, met het oog op winst indien men de eerste is, wel érg veel haast maakt.

Ik wil die prikken wel proberen.

Straks zijn er miljoenen prikjes over en die moeten toch opgemaakt. Komen de huis aan huis prikkers misschien! En op alle openbare scholen de schoolprik, en alle verzorgingstehuizen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

374
Marcje schreef: ma 23 nov 2020, 21:55 Waarom vind je dit een mooie ontwikkeling?
Het is vooruitgang, de toekomst. Maar ik zeg het ook wat ‘tongue-in-cheek’ want geen overheids-informatiedienst zal zeggen ‘oh ja dat is waar ook, wis die gegevens maar hoor’ — en ergens is het ook grappig dat mensen die op Facebook enorm tegen de macht van de overheid zijn, intussen vreselijk veel privégegevens blind aan facebook toevertrouwen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

375
fransg schreef:Mooie benadering, niet escalerend.

Mijn vriendin gaat wat vrijer om met de regels dan ik. Ze staat er wel voor open om dit aan te passen als ik het een probleem zou vinden, maar ik vind het geen probleem. Ik blijf zelf intussen wat meer beperkt in mijn activiteiten, ook omdat ik Covid-19 zelf wel een welkome aanleiding vind om mijn leven wat extra rustig en kalm in te richten en allerlei activiteiten en ontmoetingen af te houden.
Klopt als een bus. Je zit ook heel prettig in de bioscoop hoorde ik vandaag van mijn zoon. Geen mensen dicht op en naast je. Heeft zeker voordelen.

Afbeelding

376
fransg schreef:
Marcje schreef: ma 23 nov 2020, 21:55 Waarom vind je dit een mooie ontwikkeling?
Het is vooruitgang, de toekomst. Maar ik zeg het ook wat ‘tongue-in-cheek’ want geen overheids-informatiedienst zal zeggen ‘oh ja dat is waar ook, wis die gegevens maar hoor’ — en ergens is het ook grappig dat mensen die op Facebook enorm tegen de macht van de overheid zijn, intussen vreselijk veel privégegevens blind aan facebook toevertrouwen.
Ik verbaas mij ook over dat mechanisme.

Afbeelding

377
bobbee schreef:
fransg schreef:Ik denk wel dat we iets vergelijkbaars gaan krijgen. Vliegen indien je het vaccinatiebewijs hebt. Naar Pinkpop als je bewezen negatief getest bent. Hogere ziekenfondspremie betalen indien je geen prik wilde.
Accepteer je dat zo klakkeloos als dat er zo komt? Ik vind het niet te accepteren omdat ieder vaccin discutabel is. En de PCR test is ook discutabel. Teveel losse schroeven. Ook hoe die 95% effectiviteit van zo'n vaccin wordt bepaald. Heel bijzonder maar als dat wetenschap is dan kan ik ook wel wat onderzoeken opzetten.
fransg schreef:Ik lunchte met een arts en een anestisist en ik was de enige van ons drie die straks de prik gaat halen als die beschikbaar komt. Dat vond ik wel opmerkelijk.
Heb je ook gevraagd waarom ze hem niet gingen halen? En waarom haal jij hem wel meteen?
20201120-0001.jpg
Dus we moeten echt nog wel even wachten tot wanneer de pandemie echt voorbij is.
Even tussen de stretch en folds uiten dat ik het met Bobbee eens ben. Ook inzake desemstarters heeft hij immers een heldere visie.
Afbeelding

Maar wil nog toevoegen dat politiek opportunisme wel een akelig iets is, en dat dat ervoor zorgt dat de representatieve democratie in mijn visie een stuk minder representatief wordt. Zo ook in deze corona malaise.

Afbeelding

378
bobbee schreef: ma 23 nov 2020, 20:49 Accepteer je dat zo klakkeloos als dat er zo komt? Ik vind het niet te accepteren omdat ieder vaccin discutabel is.
Toen ik na mijn hartinfarct met een groepje lotgenoten een soort cursus kreeg in het ziekenhuis, merkte ik tijdens het kringgesprek dat een aantal van hen al was gestopt met sommige van de medicijnen met als argument "bijwerkingen", "voelt niet goed" en "farmaceutische industrie".

Ik bracht in dat ik de pillen met plezier slik, inclusief mogelijke 'bijwerkingen' aangezien een belangrijke 'bijwerking' van de voortschrijdende wetenschap is dat we daar konden zitten napraten, terwijl mijn vader in 1966 toen hij zijn hartinfarct kreeg al onmiddellijk werd opgegeven door de huisarts, die de toegesnelde ambulance (destijds nog een taxibedrijf zonder medisch geschoolden aan boord) terugstuurde waarna mijn vader al snel overleed.

Toen de vriendin waarmee ik begin deze eeuw samen was borstkanker kreeg, vond de oncoloog in het provinciale ziekenhuis het al snel goed en kon hij de palliatieve zorg warm aanbevelen. Vrienden van ons die een oncoloog kenden in het Brusselse universitaire ziekenhuis konden haar het dossier laten inzien en zo bleek dat mijn vriendin in aanmerking kwam voor een experimentele behandeling met Herceptin waardoor ze nog jaren langer is blijven leven. Ook die behandeling kon men discutabel vinden want experimenteel.

Elke behandeling is discutabel.
bobbee schreef: ma 23 nov 2020, 20:49 En waarom haal jij hem wel meteen?
Mogelijk helpt hij ergens tegen, dat is een prettig idee.

En ik ben reeds 64, dus ik kan niet meer op mijn 38ste sterven zoals mijn vader. Alles is meegenomen.

379
Mijn kinderen zijn tieners, gezond, en gaan niet dood aan Covid. Anders zouden ze de allereersten in NL zijn.
Waarom zou ik ze dan moeten laten inspuiten met iets wat in een paar maanden is ontwikkeld? Wat überhaupt nog experimenteel is, en waarvan niemand weet wat de lange termijn effecten zijn? En waarvan de producent op voorhand gevrijwaard is van mogelijke gevolgschade?

Daar voel ik me niet goed bij, en vind dat iedereen daarin een vrije keuze moet hebben.
En dat je dan allerlei dingen worden ontzegd (toegang tot gebouwen, evenementen, vervoer, etc) vind ik een vieze manier om het af te dwingen.
Blijkbaar helpen mondkapjes dan opeens weer niet?
dus...

380
Marcje schreef: di 24 nov 2020, 10:36 Mijn kinderen zijn tieners, [...] Waarom zou ik ze dan moeten laten inspuiten
Als je je tieners met iets kan laten inspuiten zonder dat ze daartoe zelf hebben besloten, is er al iets mis gegaan met de opvoeding.
Marcje schreef: di 24 nov 2020, 10:36 Daar voel ik me niet goed bij, en vind dat iedereen daarin een vrije keuze moet hebben.
Die heb je volgens mij ook.
Marcje schreef: di 24 nov 2020, 10:36 En dat je dan allerlei dingen worden ontzegd (toegang tot gebouwen, evenementen, vervoer, etc) vind ik een vieze manier om het af te dwingen.
Blijkbaar helpen mondkapjes dan opeens weer niet?
Je mag je eigen gebouw gewoon in, maar als het *mijn* gebouw zou zijn, hoef ik niet iedere (eventueel besmettelijke) persoon binnen te laten. En als het North Sea Jazz festival besluit alleen geprikte mensen toe te laten, ga ik er wellicht wel weer heen, maar zeker niet als er ongeprikten rond hossen. Dan kan ik net zo goed naar een Trump rally gaan voor de lol.