Begin nu gewoon eens met die supermarkt meuk en dan kun je vervolgens anderen er beter van overtuigen dat zoiets Heel Dom isCrimson schreef: di 15 dec 2020, 23:20 Wat raden jullie dan aan.. gelijk dure bonen kopen om vervolgens te verspillen?![]()
![Knipoog ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Begin nu gewoon eens met die supermarkt meuk en dan kun je vervolgens anderen er beter van overtuigen dat zoiets Heel Dom isCrimson schreef: di 15 dec 2020, 23:20 Wat raden jullie dan aan.. gelijk dure bonen kopen om vervolgens te verspillen?![]()
Een Silvia met PID zal wel weer een flinke duit meer kosten. Heb wel een gereviseerde/upgrade Gaggia classic gezien met PID voor 350, maar ja dat is weer een Gaggia.bvds schreef: wo 16 dec 2020, 08:11 Een Silvia zit veel beter in elkaar dan een Gaggia. Geen vergelijk. Met een PID er op heb je een top machine.
Een QM kun je nieuw voor iets boven de 400 kopen bij o.a. Kaffeezentrale in Duitsland. De nieuwere verdies heben een veel zwaardere filterdrager. Ook bij La Gondola in Italie kun je goed terecht; vaak hebben ze demo modellen te koop. Gewoon even vragen. Let op dat de 2d hands quickjes vaak nog de oude filterdragrer van plaatstaal hebben. Die zou ik laten staan.
Als je veel opschuimt is een enkele boiler machine zoals een Silvia of Gaggia nogal gedoe.
Als je helemaal niet stoomt dan zou ik de Cafelat Robot kopen.
Is de Eureka Specialita echt de meerprijs waard in verhouding tot zijn broertjes..? Daarnaast heb ik thuis een Mokka pot achtig ding staan van porselein, maar de Bialetti Brika al vaker gehoord als goede mokka pot. V60/filterkoffie heb ik niet echt het idee van dat dat mijn voorkeur heeft.. maar heb wel een DE Mokkamaster thuis mocht ik zulk soort koffie willen maken.swimmer schreef: wo 16 dec 2020, 09:39 Ik ga je nu met mijn voorstel nóg meer in de war brengen![]()
Koop de Eureka Specialita en een Bialetti Brikka ... die is nu in de aanbieding bij de Lidl voor ik meende € 19,-. Ik ben altijd weer verbaasd hoe lekker de koffie uit deze kleine machintjes kan zijn als je een keer hebt geleerd daarmee om te gaan![]()
Wellicht nog een plastic V60 van € 12,- erbij om ook meteen in de heerlijke wereld van de slow coffee te duiken![]()
En dan spaar je door en wacht je tot weer een keer een La Pavoni langs komt waar je je slag mee kan slaan ...
Ja een goede maler wilde ik sowieso kopen. Ik vind het prijsverschil echter te groot tussen een goedkope Eukera Mignon met 50mm maalschijven en een specialita met 55mm schijven denk ik. Maar de goedkopere zou nog steeds prima moeten zijn.bvds schreef: wo 16 dec 2020, 19:21 Wat Swimmer denk ik bedoelt is dat het wijs is om de maler meteen goed te koop. En desnoods even door te sparen voor een espresomachine. En in de tussentijd gewoon even aan de slag met een mokapot...
Wat betreft de Robot: het is veel makkelijker om met de Robot een goede espresso te zetten dan met een ongetunede enkele boiler machine.
Overweeg nu anders een goede gereviseerde Siliva. Bijvoorbeeld bij Peter de Goede. En dan trakteer je jezelf over een paar maanden op een PID. Met een Silvia + PID en een Specialita heb je uitstekend spul.
Terug naar “Alles voor beginners”