Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.

3517
Lekker broodje ziet het eruit.

Ik bakte voor het eerst een brood in mijn magnetron die in feite ook hetelucht-oven en grill kan zijn ook al had ik 'm tot nu toe 3 jaar lang uitsluitend als magnetron gebruikt.

Mijn vriendin legde me dit weekeinde uit hoe het ding werkt ;-}

(De vorige die ik had was handiger, met een menu waarop je kon aangeven wat voor eten je had, of het bevroren was of niet, of je het wilde opwarmen of bakken of gaar maken enz. en dit ding werkt minder intuïtief)

(ik bedoel de vorige magnetron, niet de vorige vriendin)

Ik zette hem op 230ºC zoals de grote oude oven maar dat bleek te heet want na 25min was de bovenkant van het goed gerezen brood al zwart aan het worden terwijl die van beneden en van binnen nog lang niet gaar was.

Volgende keer wat minder heet dus.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

3519
bobbee schreef: ma 04 jan 2021, 15:10 Waarom gebruik je niet meer de oven? Ik bedoel als die het goed doet waarom dan de combi magnetron gebruiken?
Ik vind het leuk te ontdekken wat die combi kan doen. Het ding staat er nu eenmaal en heeft tot nu toe een gemakkelijk leventje gehad, af en toe iets 5 minuten opwarmen. Voor hij van ouderdom stuk gaat mag die weleens de handen uit de mouwen steken. Tenslotte moeten alle apparaten in huis hun bijdrage leveren aan het welzijn van de inwoner.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

3520
fransg schreef: ma 04 jan 2021, 15:40
bobbee schreef: ma 04 jan 2021, 15:10 Waarom gebruik je niet meer de oven? Ik bedoel als die het goed doet waarom dan de combi magnetron gebruiken?
Ik vind het leuk te ontdekken wat die combi kan doen. Het ding staat er nu eenmaal en heeft tot nu toe een gemakkelijk leventje gehad, af en toe iets 5 minuten opwarmen. Voor hij van ouderdom stuk gaat mag die weleens de handen uit de mouwen steken. Tenslotte moeten alle apparaten in huis hun bijdrage leveren aan het welzijn van de inwoner.
Probleem dat ik ook heb.
Heb een klein keukentje en dat staat vol met apparatuur die ik gebruik.
Werkruimte om te koken os nog 50x50 cm :shock: .