Re: Niche Zero Grinder

791
Keyser schreef: za 13 mar 2021, 21:51 Roeren ben ik gaan doen sinds ik een naked filterdrager gebruik. Merk dat de extractie dan gelijkmatiger verloopt.

Verder houden die handelingen me lekker bezig bij de uitoefening van de hobby
Afbeelding
Harken doe ik ook. Die kleine subtiele handelingen, telkens herhaald, met aandachtige routine verricht, daar gaat een zekere magie vanuit en dat proef je.

(inderdaad voorkomt het tevens channelling)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

792
Keyser schreef: za 13 mar 2021, 21:51 Maakt brewratio niet uit crema? Hoe doe jij dat dan?

Roeren ben ik gaan doen sinds ik een naked filterdrager gebruik. Merk dat de extractie dan gelijkmatiger verloopt.

Verder houden die handelingen me lekker bezig bij de uitoefening van de hobby
Afbeelding

Maar ze zijn niet alleen toe te schrijven aan de Niche Zero gebruikers.
Zo.

Ik stel de maler af op ongeveer 20 gram , stel de hoeveelheidwater die in de groep komt met mijn preinfusie moer zo af dat als de lever weer vast staat de extractie overeen komt met die 20 gram.

794
Ik voelde jaren en jaren mij geleden een hele Piet toen ik aan een Isomac millenium begon, dat werd nog sterker met de R58. Nu ik een tijdje hier op het forum zit bekruipt mij een onbehaaglijk gevoel en tegelijkertijd ook weer niet, omdat ik geen lever heb en er grotendeels niets van begrijp, maar wel wil weten. Preinfusie met de hand en zo.