fransg schreef: za 03 apr 2021, 08:09
B003 schreef: vr 02 apr 2021, 23:04Doet pijn aan mijn handen ja, echt een ontwerpfout wat mij betreft.
Heb je die extra dikke houten 'handjes' erbij, of alleen de standaard kleine 'beugeltjes'?
Cafelat levert inmiddels andere 'handjes" die letterlijk lekkerder in de hand liggen
Wat betreft voorverwarmen: die diepe basket / filterdrager even voorspoelen met heet water en dan malen etc. Of eerst malen en zeefje er op doen en dan overvallen en dan tijdje laten overstromen. Als je niks doet is dat voor wat donkerder roast prima. Ga je met lichte boontjes aan de slag is een beetje voorverwarmen aan te raden.
Ik vind de Robot geniaal. Deze Flair 58 vind ik overigens ook wel echt wat hebben. Maar is meer een machine die je een vast plek geeft en er niet even bijpakt of meeneemt. En voor een vaste machine mis ik toch de opschuimfunctie. Kortom, geen machine voor mij. Anders had ik we de Strietman gehouden.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs