Re: Kopi Deva - weer een nieuwe single dose maler

47
gilleko B. schreef: do 13 mei 2021, 09:38Wat ik mij afvraag, vanuit de gedachte bigger is better, waarom die conische schijfjes zo vrij klein zijn? Vaak hoe duurder de molen, hoe groter de schijven.
Etzinger is een van de grootste producenten van maalschijven voor veel verschillende merken. Zij hebben als geen ander verstand van die dingen en houden die kennis ook goed voor zich ;-). Een maler-fabrikant geeft aan hen door hoe groot de schijven van een te ontwikkelen maler mogen worden, hoeveel maalsel er per seconde moet worden geproduceerd, welke kracht de geplande motor zal kunnen leveren, voor welke soort koffie en dan komt daar een maalschijf uit, en/of advies voor andere maat dan wel andere motor.

De eigen maler is denk ik meer een uitstapje uit ambitie/liefhebberij zoals ze nu ook een handmaler maken en een EtzMAX versie met zonder motor en in plaats daarvan een zwengel zodat het alsnog een handmaler is.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Kopi Deva - weer een nieuwe single dose maler

49
De B. Cormorant schreef:Ik heb het eens nagevraagd en zij zijn tenminste van plan om op een correcte manier te verkopen aan Europese klanten via een verzendingspunt hier in Europa.
Ze hopen dit asap officieel te bevestigen
Nou, dan ben ik nog weer ietsje meer geïnteresseerd!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’