Dat is bij alle Jura's hetzelfde. Maar de 'koffiekamer' van de brew-unit eindigt na de 'arbeidslag' onder te trechter. Omdat de 'koffiekamer' dampend nat en heet is na koffiezetten slaat waterdamp als condens neer op de trechter. Als er koffiemeel uit de molen komt blijft een klein deel plakken aan de trechter en wordt vochtig . Vochtige koffie schimmelt vervolgens. De koffie schimmelt dus niet ín de molen.Ik heb wel een "trechter" maar bij mij staat de maler er niet recht boven. In plaats daarvan staat de "gemalen-koffie-chute" erboven. De maler zit er via een zij-ingang aan?
Om de week borstelen en stofzuigen is ruimschoots voldoende, dan komt er zeker geen schimmel op de trechter. Maar uit eigen ervaring: de meeste gebruikers doen dit niet. Bovendien verhindert het de opbouw van koffiedrap/schimmel op de uitwerplip, achterwand en rondom het inlaatventiel niet.
In de werkplaats hangt een camera om de staat van de toestellen bij binnenkomst vast te leggen. Kleine moeite om wat meer foto's te schieten als er een heel populaire of bijzondere machine langskomt. Komt mijn vraag nog een keer: Welke automaat (filterhouders komen minder voorbij) willen jullie graag gesloopt zien? Maak ik wat extra foto's.