Re: Wat drink je nu?

2583
Ik was door mijn zelf-gebrande bonen heen en heb in Florence bij Ditta Artiginale een paar zakjes gekocht. Deze blend beviel vanochtend erg goed.
Het is hier momenteel 40 graden, dus dat zwembad op de achtergrond is de bestemming van vandaag en die boontjes zullen vanmiddag ook wel als espresso bovenop een lading ijs en tonic belanden.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

2585
Net een eerste shot van bijgaande koffie. 13.5 gr koffie. 22 seconden 28 gr uit. Dus nog even bijstellen, chocola met fris zacht lichtvoetig fruit. Minder zwaar en vet als de Colombiaan van het Hoofdkwartier. Zuur ondersteunend.

Heb gelijk kopjes meegenomen uit Joure. Licht en niet zo dik.en zwaar als die van Ipa of Nuova Point. Drinken wel lekker en oortje pakt makkelijk vast. Leuke herinnering.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

2586
Koffie ziet er goed uit en de kopjes ogen prima. Joure, dat ligt best wel in de buurt. Misschien ook een bezoekje brengen, is inderdaad leuk omdat soort zaakjes te bezoeken.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

2587
gilleko B. schreef: do 12 aug 2021, 21:19 Net een eerste shot van bijgaande koffie. 13.5 gr koffie. 22 seconden 28 gr uit. Dus nog even bijstellen, chocola met fris zacht lichtvoetig fruit. Minder zwaar en vet als de Colombiaan van het Hoofdkwartier. Zuur ondersteunend.

Heb gelijk kopjes meegenomen uit Joure. Licht en niet zo dik.en zwaar als die van Ipa of Nuova Point. Drinken wel lekker en oortje pakt makkelijk vast. Leuke herinnering.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Kreeg geen versere koffie mee dan van 28-7?
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

2588
we tigers schreef:
1BD5B954-34AF-42D8-94D5-13D60CF58C14.jpeg
Ik was door mijn zelf-gebrande bonen heen en heb in Florence bij Ditta Artiginale een paar zakjes gekocht. Deze blend beviel vanochtend erg goed.
Het is hier momenteel 40 graden, dus dat zwembad op de achtergrond is de bestemming van vandaag en die boontjes zullen vanmiddag ook wel als espresso bovenop een lading ijs en tonic belanden.
Betere werk
Afbeelding
!!

Afbeelding

2589
ronald22 schreef:
gilleko B. schreef: do 12 aug 2021, 21:19 Net een eerste shot van bijgaande koffie. 13.5 gr koffie. 22 seconden 28 gr uit. Dus nog even bijstellen, chocola met fris zacht lichtvoetig fruit. Minder zwaar en vet als de Colombiaan van het Hoofdkwartier. Zuur ondersteunend.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Kreeg geen versere koffie mee dan van 28-7?
Nope, goed gezien, wellicht als je online bestelt dat de branddatum later is. Maar was er en heb twee pakjes meegenomen.

Afbeelding

2590
Ter aanvulling op mijn laatste post, hij is goed te drinken die Yirgacheffe, ook buitengewoon om deze naast die Colombiaa van het Hoofdkwartier te proeven. Je ervaart twee totaal verschillende smaken. Tis natuurlijk een open deur die ik intrap, maar zo geestelijk veronderstellen en weten is altijd iets totaal anders als fysiek ervaren. Zo vier je op een heel simpele manier het leven.