Vandaag drink ik een Ture Waji natural ( ethiopia)
Gebrand door Madison - Boekarest.
Gekregen van mijn schoonzus, helaas gemalen voor filter. Helaas daarvoor net iets te donker gebrand, maar smaakt nog best wel goed.
Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
Re: Wat drink je nu?
2593Ja!
En zo spaart de schijnbaar grote uitgave aan espressospul ongemerkt enkele veel grotere aderlatingen van het gezinshuishouden uit.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
2594Probeer vandaag een Malabar te drinken maar krijg de extractie niet stabiel. Zaterdag ook al een poging gedaan, en dacht toen de boon nog even te laten liggen ivm te vers. Maar helaas, vreemde boon!
Dan gaan we maar over op een Red Catuai uit Brasil.
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU
2595Wat bedoel je met niet stabiel?fuel schreef: wo 18 aug 2021, 19:09 Probeer vandaag een Malabar te drinken maar krijg de extractie niet stabiel. Zaterdag ook al een poging gedaan, en dacht toen de boon nog even te laten liggen ivm te vers. Maar helaas, vreemde boon!
Deze boon moet je fijner malen dan andere bonen
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven
2596Klopt heb wel vaker een Malabar. Laat de boon nog een paar dagen liggen en probeer het dan nogmaals.ronald22 schreef: wo 18 aug 2021, 21:11Wat bedoel je met niet stabiel?fuel schreef: wo 18 aug 2021, 19:09 Probeer vandaag een Malabar te drinken maar krijg de extractie niet stabiel. Zaterdag ook al een poging gedaan, en dacht toen de boon nog even te laten liggen ivm te vers. Maar helaas, vreemde boon!
Deze boon moet je fijner malen dan andere bonen
Op het moment voor espresso alleen een Eureka XL, die bijna op zijn fijnste stand met max overdosis in basket nog steeds te snel in extractie. Maar we geven niet op
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU
2597Malabar mag je zelfs 2 a 3 weken laten rusten.
Blijft een bijzonder boon maar is wel lekker
Blijft een bijzonder boon maar is wel lekker
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven
2598Vandaag in de buurt van Joure en ben bij de fietsende koffiemaker langs geweest voor een bakkie. En dan neem je natuurlijk een paar zakjes mee. We hebben even gesproken over koffie, natuurlijk, en over honden [ook natuurlijk in mijn geval ]
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.
2600Niet doorgereden naar de Olifant?Dirk Jan schreef:Vandaag in de buurt van Joure en ben bij de fietsende koffiemaker langs geweest voor een bakkie. En dan neem je natuurlijk een paar zakjes mee. We hebben even gesproken over koffie, natuurlijk, en over honden [ook natuurlijk in mijn geval ]