Re: Wat drink je nu?

2611
Drink deze nu een paar dagen. Ik vind hem soepel, heerlijk aards, proef cacao en hij blijft lekker lang hangen. Op de Pavoni, 13,5 gram in en 28 á 30 gram uit in 35 - 40 seconden. Mag nog iets grover malen.
Dirk Jan schreef: do 19 aug 2021, 16:53 Vandaag in de buurt van Joure en ben bij de fietsende koffiemaker langs geweest voor een bakkie.
Afbeelding

Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

2612
Dirk Jan schreef: di 24 aug 2021, 18:29 Drink deze nu een paar dagen. Ik vind hem soepel, heerlijk aards, proef cacao en hij blijft lekker lang hangen. Op de Pavoni, 13,5 gram in en 28 á 30 gram uit in 35 - 40 seconden. Mag nog iets grover malen.
Dirk Jan schreef: do 19 aug 2021, 16:53 Vandaag in de buurt van Joure en ben bij de fietsende koffiemaker langs geweest voor een bakkie.
Afbeelding

Ik heb nog nooit soepel geproefd 😉
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

2613
ronald22 schreef: di 24 aug 2021, 18:46 Ik heb nog nooit soepel geproefd 😉
Dat is een goeie, hernieuwde poging: Voor mij betekent dat niet te zuur en niet te fruitig.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

2617
fuel schreef:Malabar van het Brandhuys.

Toegankelijke espresso's die in de smaak vallen bij visite:

* Blommer Espresso Blend 2
* Brute Bonen
* Brandhuys Malabar
* Hoofdkwartier Black Betty

Afbeelding
Die ga ik eens proberen. Tis sowieso al bijzonder als visite om espresso vraagt. De meeste willen bij mij een latte. Hoewel die Black Betty door de branding wel een bom is, maar daardoor denk ik meer donkere tonen heeft en minder aciditeit. Dat laatste wordt wel eens als onaangenaam ervaren.

Afbeelding

2618
Als antwoord op de titel van de post: Geen idee....
Al mijn bonen zijn op en krijg zojuist een bericht dat ik een verrassingspakket ga ontvangen vanuit het Hoofdkwartier. Ik kon deze leuke aanbieding niet laten schieten en leuk om niet te weten wat ik ga krijgen. Zal sowieso lekker zijn.

2620
Van Casper gekregen, pakje Sumatra Raja Gayo, komt bij Keppler vandaan, 10 dagen gelee gebrand.
Tonino #85 dus was donkerder dan ik doorgaans mik.
Doorloop in mijn standaard setting veels te snel, geen pre-infusie dus moest zeer veel fijner malen. Dan komt de R120 goed van pas. Single dosen, de maler na elke maling geheel leeg dus makkelijk fijner af te stellen zonder dat er bonen tussen de maalschijven knarsen.
Uiteindelijk zo veel fijner gezet dat de extractie traag liep.
Ziet er prachtig uit, smaakt lekker kruidig zoals te verwachten van Sumatra, maar moet denk ik nog een week rusten om de nog wat scherpe randjes kwijt te raken.
Ik gok misschien verkeerd dat deze branding heel snel en hard is gedaan met relatief weinig ontwikkeltijd tot een wat hogere temperatuur.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino