Re: Inkoopactie Groene ruwe koffiebonen voor Thuisbranders

23
FrancisPavoni schreef:Ik heb daarnet ook de eerste 300 gram gebrand... Over een paar dagen proeven. Het viel me wel op dat de branding wat ongelijkmatig was, sommige bonen waren al erg donker en andere nog licht, maar wellicht komt dat ook door mijn brander (een Behmor).
Ja dat kan door de Behmor komen. Volgende keer drumspeed op de snelle stand zetten. Wellicht helpt dat.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

24
Donderdagavond gebrand, vandaag geprobeerd. Nog een beetje te vroeg, maar ik was nieuwsgierig. Als espresso viel mij een aangename zuurgraad op en met melk vond ik het een fijne bak chocolade. Ik vond hem nog net een klein beetje te vlak, maar wellicht komt dat nog goed als ik hem nog wat langer met rust laat.
En anders wat anders proberen met branden.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

25
bobbee schreef:
FrancisPavoni schreef:Ik heb daarnet ook de eerste 300 gram gebrand... Over een paar dagen proeven. Het viel me wel op dat de branding wat ongelijkmatig was, sommige bonen waren al erg donker en andere nog licht, maar wellicht komt dat ook door mijn brander (een Behmor).
Ja dat kan door de Behmor komen. Volgende keer drumspeed op de snelle stand zetten. Wellicht helpt dat.
Ik wissel na een minuut of 9 van drumspeed (langzaam naar snel) maar zal er verder mee experimenteren (en dit topic niet te veel vervuilen)...
Canters Coffee