Re: LAGOM P64 van Option-O

32
Ypuh schreef: ma 10 jan 2022, 13:57 Ik weet niet waar die toevoeging TSL voor staat?
Ik denk nu dat het een code is voor "testpagina", misschien initialen van de websitebouwer. Verder is er niets op hun website met TSL als woord/afkorting.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

36
Starred schreef: ma 17 jan 2022, 19:38 Ik begreep dat de nieuwe burrs juist weer gericht zijn op traditionele espresso, maar ook geschikt voor filter.

Iemand nog additionele informatie ergens vandaan gehaald?
Op Home-Barista en Kaffee Netz zijn inmiddels topics met 100+ pagina's te vinden. Daar moet alle recente info wel tussen staan.

Zelf denk ik dat het toch geen P64 gaat worden. Zie het niet zo zitten om bij een Australisch bedrijf een product te bestellen dat weer vanuit China geleverd wordt, en een one-man-show die alle support, levering, design, after-sales etc. doet. Leuk om zo iemand te steunen, maar grote kans dat ie met een paar jaar de toko verkoopt en (verdiend) gaat rentenieren.

Ook ben ik nog niet helemaal overtuigd van de voordelen. Ik denk dat je een prachtige machine koopt met mooi robuust design en workflow, maar of het een wezenlijk verschil gaat maken met een Mignon Oro of DF64 betwijfel ik. Het grootste prestatie voordeel van de P64 leunt vooral op de SSP schijven.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

37
Het grootste prestatie voordeel van de P64 leunt vooral op de SSP schijven.
En goed bouwkwaliteit met kleine toleranties. Plus variabele rpm. Maar los daarvan komt goed uitgelijnde Giota met SSP erg heel dicht bij in de buurt. Qua maalsel dan.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

38
Ypuh schreef: ma 17 jan 2022, 21:15
Starred schreef: ma 17 jan 2022, 19:38 Ik begreep dat de nieuwe burrs juist weer gericht zijn op traditionele espresso, maar ook geschikt voor filter.

Iemand nog additionele informatie ergens vandaan gehaald?
Op Home-Barista en Kaffee Netz zijn inmiddels topics met 100+ pagina's te vinden. Daar moet alle recente info wel tussen staan.
Daar lees ik mee (HB), maar staat niks tussen