Goedemorgen. Ik heb sinds gisteren ook de Eureka single dose thuis staan, opgehaald bij hoofdkwartier. Een zak supermarktbonen gekocht en afgesteld. 4 keer mislukte espresso gedronken/ doorgespoeld, dat viel mee
Ter referentie voor anderen. Bij mij als ik de schijven helemaal op elkaar draai tot niet verder staat draaischijf op exact “0”. Van daaruit 5 volle rondjes gedraaid en daarna draaischijf tussen stand 5 en 6 ingesteld.
De supermarkt espresso was verrassend genoeg best te drinken, goede maalkwaliteit dus!
Morgen ga ik een eigen medium roast Yirgacheffe proberen en daarna koffie van de maand uit Brazilie. Dan ga ik de vergelijking maken met de conische schijven van de jx-pro.
Oh ja verder, de blow up hopper en systeem is een domme designfout. Als je een vlammetje bij uitgang van maler houdt beweegt die niet eens als je hard op blow up hopper drukt. Aan zijkanten hopper (waar deze in de maler zit gedrukt) en gleuf waar metalen schuifje zit blaast kaarsje direct uit. Daar komt alle lucht dus uit. Blow up ga ik dus niet gebruiken en hopelijk komt Eureka met een verbeterde hopper, dat moet technisch te doen zijn.