Inmiddels was de terrasverwarming aan gegaan en aan de schroeiende warmte in mijn nek te voelen had de uitbater van dit café een uitstekend langlopend energiecontract. Het een leidde tot het ander en voor we het wisten stonden we met onze telefoons in onze handen onze energietarieven te vergelijken. Zelf ging ik 370 euro per maand betalen. De verstandigste vriend die altijd alles goed voor elkaar heeft betaalde nog niet eens de helft daarvan. De vriend van misschien wel een beetje spijt had net het bericht van zijn energieleverancier gekregen dat hij 1.100 euro per maand gaat betalen. Hij bleef er opvallend gelaten onder. In zijn geval zou ik een kleine aanslag op een energiecentrale overwegen, misschien tegen het toegangshek aan rijden en dan huilend afgevoerd worden om vervolgens de wintermaanden door te brengen in een warme gevangenis. Zelf hield hij het bij eens in de twee dagen douchen.
Re: De kosten die de pan uitrijzen
131Uit een Volkskrantcolumn vandaag:
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino