Ik denk dat we er niet uit komen. Ik heb nu droogrekken gekocht en gebruik de condensdroger minder tot niet. Heb een Beiers wollen vest aan, zonder Lederhosen. Zonnepanelen zijn we aan het overdenken. Geen warmtepomp. En kijken of we het zo qua kosten binnen de perken kunnen houden. FG restaurant eind van de maand voorlopig de laatste frivoliteit.
️
Re: De kosten die de pan uitrijzen
162Madencio schreef: di 04 okt 2022, 14:21 Toch nog... Screenshot_2022-10-04-14-20-35-04_934063725ade6732c9efb1f53cb32ef4.jpg
Met limieten van respectievelijk 1200m3 gas en 2900kWh per jaar.
Daarboven ga je dus nog steeds de hoofdprijs betalen.
Klinkt als rantsoenering, in plaats van wat aan de oorzaak van de hoge rekening te doen.
dus...
163Er is een schaarste aan gas, dat is de oorzaak. Als je een gigantische gasbel weet, laat het even wetenMarcje schreef: di 04 okt 2022, 17:26 Klinkt als rantsoenering, in plaats van wat aan de oorzaak van de hoge rekening te doen.
De schaarste komt doordat poetin een oorlog begon. Als je denkt dat Nuon/Vattenfall daar een eind aan kan maken, geef ze een belletje
Intussen heeft wat je rantsoenering noemt al menig huishouden aangezet om eindelijk energie en milieu te gaan sparen...
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
164fransg schreef: di 04 okt 2022, 17:37
Er is een schaarste aan gas, dat is de oorzaak. Als je een gigantische gasbel weet, laat het even weten
Gevonden! We wonen namelijk met ons allen op het grootste gasveld van Europa
Alleen verkopen we dat liever aan het buitenland blijkbaar.
De schaarste komt doordat poetin een oorlog begon. Als je denkt dat Nuon/Vattenfall daar een eind aan kan maken, geef ze een belletje
Waarom gingen de prijzen eind vorig jaar dan al de lucht in, terwijl de oorlog in Oekraïne pas eind Februari begon?
En waarom maken de grote energieleveranciers nog steeds enorme winsten? En verdient de overheid zelfs extra aan de hoge prijzen vanwege de energiebelasting (die een percentage van de hogere consumentenprijs is)?
De overheid kan gewoon wat doen aan deze situatie, en een rantsoenring is niet de oplossing.
Is mijn mening dan hè
dus...
165we zijn die kraan aan het dicht draaienMarcje schreef: di 04 okt 2022, 18:31 Gevonden! We wonen namelijk met ons allen op het grootste gasveld van Europa
Contracten
Prijzen van energie fluctueerden altijd al, ook olie is weleens goedkoper geweest.Marcje schreef: di 04 okt 2022, 18:31 Waarom gingen de prijzen eind vorig jaar dan al de lucht in, terwijl de oorlog in Oekraïne pas eind Februari begon?
Gaat de prijs omlaag dan is het fijn, wordt iets duurder dan moet de regering bijspringen
Je vraagt je af waarom een onderneming winst maakt?Marcje schreef: di 04 okt 2022, 18:31 En waarom maken de grote energieleveranciers nog steeds enorme winsten?
Om al onze tegenslagen te kunnen vergoedenMarcje schreef: di 04 okt 2022, 18:31 En verdient de overheid zelfs extra aan de hoge prijzen vanwege de energiebelasting (die een percentage van de hogere consumentenprijs is)?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
166Klopt, en, omdat we die eigen gasbel waarop we wonen grotendeels exporteren.fransg schreef:Er is een schaarste aan gas, dat is de oorzaak. Als je een gigantische gasbel weet, laat het even wetenMarcje schreef: di 04 okt 2022, 17:26 Klinkt als rantsoenering, in plaats van wat aan de oorzaak van de hoge rekening te doen.
Intussen heeft wat je rantsoenering noemt al menig huishouden aangezet om eindelijk energie en milieu te gaan sparen...
️
167Toen we veel pret hadden van alle aardgasbaten, dwz de buitenlandse deviezen die NL binnenkreeg, waarmee we de verzorgingsstaat gingen bekostigen, uitkeringen verhoogden, studiebeurzen gaven, toen hoorden we daar niet zo heel veel mensen over klagengilleko B. schreef: di 04 okt 2022, 18:48Klopt, en, omdat we die eigen gasbel waarop we wonen grotendeels exporteren.
168Het is nooit te laat om een slechte beslissing terug te draaien
Contracten
Heb ik geen probleem mee, verdienen we er ook wat aan!
Maar het is wel heel raar dat we de grootste gasbel bezitten, we bijna alles verkopen, voor slechts 15% afhankelijk zijn van Russisch gas, en dat dit dan de prijzen in de Europese landen zijn:
Prijzen van energie fluctueerden altijd al, ook olie is weleens goedkoper geweest.
Gaat de prijs omlaag dan is het fijn, wordt iets duurder dan moet de regering bijspringen
Ze flucturen voor de consument helaas aleen maar omghoog
Je vraagt je af waarom een onderneming winst maakt?
Je snapt best wat ik bedoel, dus dit hoef ik niet verder toe te lichten
Om al onze tegenslagen te kunnen vergoeden
Zou niet nodig zijn als ze de tegenslagen zouden voorkomen met de instrumenten die ze hebben.
Als je het paard achter de wagen gaat spannen kom je niet uit deze situatie.
dus...
169gilleko B. schreef: di 04 okt 2022, 18:48 Klopt, en, omdat we die eigen gasbel waarop we wonen grotendeels exporteren.
️
En Rutte die weigert om mee te delen voor hoeveel euro/m3 we het verkopen aan de buitenlanden (waar de consumenten stukken minder betalen dan wij).
Alsof ik gebrande boontje voor de hoofdprijs aan m'n eigen familie verkoop, terwijl ik ze voor een fractie van die prijs aan volslagen vreemden verkoop.
dus...
170Ik zou daar ook voor zijn maar de Groningers schijnen daar bezwaar tegen te hebben.
Zo zijn velen voor windenergie maar willen weinigen een windenturbine in hun omgeving zien staan.