Re: onderhoud linea mini

11
Ypuh schreef:2 jaar lijkt mij ook een prima interval. Onderhoudsbeurten bij LM hebben volgens mij vaste prijzen. Ik meen iets van €130 excl. onderdelen.

Je kunt ook gewoon wachten tot er een sealtje o.i.d. vergaat. Het meeste kun je zelf gewoon opmerken/bijhouden. Een vacuum breaker vervangen durf ik zelf ook nog wel aan.
Die nieuwe vacuumbreaker van kunststof is wel reteduur om periodiek te vervangen.

Afbeelding




Re: onderhoud linea mini

13
HanR schreef: za 19 nov 2022, 00:21 Die kunststof vacuumbreker is in principe "onderhoudsvrij".
Hoe ziet die eruit?

op dit redelijk recente filmpje is de 'nieuwe' nog van metaal
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: onderhoud linea mini

14
fransg schreef:
HanR schreef: za 19 nov 2022, 00:21 Die kunststof vacuumbreker is in principe "onderhoudsvrij".
Hoe ziet die eruit?

op dit redelijk recente filmpje is de 'nieuwe' nog van metaal
Scherm­afbeelding 2022-11-19 om 09.43.40.png
Die op jouw foto kost $30, de kunststoffen kost $100. Van de kunststoffen wordt gezegd dat deze meer onderhoudsvrij is dan het oude model.
Afbeelding


Afbeelding




Re: onderhoud linea mini

19
ah mooi. Kennelijk dezelfde schroefbedrading, dat is prettig als men die dingen een beetje universeel maakt.

Ik heb denk ik nooit last gehad van anti-vac problemen. Ik heb er wel twee of drie liggen voor als die vervangen moet. Als er een hapering is, dan is het doorgaans afdoende om die met een lange pincet (niet de fikken branden aan heet water) een paar keer ferm in te drukken n wat te draaien. Mocht er een miniem flintertje verkalking aan een randje zitten dan gaat dat er wel weer af. En 'm vervangen, de oudere uit mekaar halen, in het citronellazuur leggen en weer klaarleggen voor later is ook makkelijk.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: onderhoud linea mini

20
fransg schreef:ah mooi. Kennelijk dezelfde schroefbedrading, dat is prettig als men die dingen een beetje universeel maakt.

Ik heb denk ik nooit last gehad van anti-vac problemen. Ik heb er wel twee of drie liggen voor als die vervangen moet. Als er een hapering is, dan is het doorgaans afdoende om die met een lange pincet (niet de fikken branden aan heet water) een paar keer ferm in te drukken n wat te draaien. Mocht er een miniem flintertje verkalking aan een randje zitten dan gaat dat er wel weer af. En 'm vervangen, de oudere uit mekaar halen, in het citronellazuur leggen en weer klaarleggen voor later is ook makkelijk.
Ik zat te lezen en dacht ook, huh? Wat was het probleem met de anti vac valve?

Ik heb er 2 of 3. Allemaal 1 voor 1 gebuikte versies, wanneer 1 een probleem van niet goed afsluiten heeft gaat hij eruit en in de citroenzuur, vervolgens als nodig blijkt een nieuw rubber ringetje en die is dan weer klaar voor de start.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’