Ik heb een kleine irritatie met mijn Niche Zero, ineens had ik een verschuiving die continue door leek te lopen van de maalgraad, op de stand waar ik hem op had staan waarbij de koffie na 12-14 seconden begon door te druppen, duurde het ineens 25-30 seconden!!
Op zich niet zo een ramp, maar vreemd, toch?
Dus..
Vanochtend was ik wat wakkerder als normaal

en merkte op dat de centrale schroef van de niche wat leek te zwabberen, hmm, na het malen eens goed gekeken, en damn, hij was (weer eens) los en omhoog gedraaid.
Het tooltje gepakt en de handel aangedraaid, maar ik had de afgelopen dagen dus de maalgraad aangepast om weer tussen de 11-15 secondes uit te komen voor de eerste drup. Tweede bak koffie even later gebrouwen, en wtf, de koffie liep al na seconde 5 door! Whaa!! Een ware stortvloed, snel de druk naar beneden gegooid, en nog een redelijke bak kunnen drinken, maalgraad echt een hele slinger moeten geven, maar nu weer in de buurt van redelijk.
Wat doet die schroef met de maalgraad?
Best wel irritant dat je zo een enorme verschuiving kunt krijgen zonder dat je er direct zicht en grip op hebt, ik ga echt niet elke maalbeurt checken of die schroef nog wel 100% aangedraaid zit
Meningen en suggesties welkom
Ondertussen is mijn spaarpot aan het groeien om een Etzinger aan te schaffen