Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

712
12 zonnepanelen en 2 omvormers om de espressomachine en brander te kunnen blijven gebruiken.

Sinds vandaag produceert ons dak dus ook stroom net als al die andere huizen die je overal ziet.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht

718
Madencio schreef: wo 28 dec 2022, 14:47
fuel schreef: wo 28 dec 2022, 14:44 Lekker Bobbee.
Was best Ok voor December wat betreft zon. Toch nog 110 kWh over December.
Damn, dan heb je het beter gedaan dan ik. Met 10 panelen heb ik 50 kWh over december.
13 panelen. Maar bij mij schijnt altijd het zonnetje 8-)
Alleen wel flinke lekkage door de panelen maar hopelijk nu opgelost.
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht

719
fuel schreef: Damn, dan heb je het beter gedaan dan ik. Met 10 panelen heb ik 50 kWh over december.
13 panelen. Maar bij mij schijnt altijd het zonnetje 8-)
Alleen wel flinke lekkage door de panelen maar hopelijk nu opgelost.[/quote]

Lekkage??
Afbeelding

Hier nog nauwelijks opbrengst. Snap dat het donker weer is maar zagen jullie wel meteen opbrengst op zo'n dag als vandaag?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

720
Hier in Borger ook minimale opwekking van zonne-energie. Heb vanaf 15 november 15 panelen liggen, van Zelfstroom. Over de maand november volgens de app van Vattenfall is er 28 kWh teruggeleverd, ik kan niet zien hoeveel er opgewekt is (de app van Zelfstroom is pas een paar weken aangemeld). Tot nu toe in december 48 kWh opgewekt, waarvan 20 kWh teruggeleverd. Moet die app's nog wel even goed bestuderen, want in denk het nog niet helemaal te zien.

edit: Gisteren 2,9 kWh opgewekt, van vandaag nog geen cijfers.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.