Re: Laat je tijgerstrepen zien!!!

383
Ls.,
Ben druk geweest met tijgervellenonderzoek. Twee malers (Niche Zero en een Mazzer mini met 64 mm SJ schijven). Zelf bonen gebrand (Kenya top van ongebrand.nl) en een stevige roast gegeven. Had ook nog allerlei filterbakjes liggen (VST, IMS, FAEMA, no name). Gewerkt met 88-92 graden en iets van 8.5 bar druk.
Ik heb uiteraard niet aan alle variabelen geschroefd, maar mijn voorzichtige conclusie is dat de tijger hoofdzakelijk veroorzaakt wordt door a) het boontje, b) de branding en c) de maalgraad.

@Frans, ik wil ook graag meedoen met het tijgervellenonderzoek. Wil graag wat gebrand van je overnemen, vanzelfsprekend tegen betaling.

Cheers, TY

Afbeelding
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

385
turboyeast schreef: wo 15 mar 2023, 16:47 Ls.,
@Frans, ik wil ook graag meedoen met het tijgervellenonderzoek. Wil graag wat gebrand van je overnemen, vanzelfsprekend tegen betaling.
Leuk! Gaan we wat mee doen. Ik heb vandaag Pti 500g gebracht, mijn dochter 1kg en een ander heeft 1kg opgehaald vandaag dus ik moet even bij-branden ;-)

heb je mijn mailadres? voor afspreken
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

388
turboyeast schreef: di 14 mar 2023, 11:02 LS.,
Ik heb zelf de stoute schoenen aangetrokken en zelf de Behmor maar (weer) eens aangezwengeld. Kennelijk heb ik een verkeerde instelling gedaan, want in plaats van een tijger komt er een luipaard uit de boontjes.
Cheers, TY

Afbeelding
He, wat een leuke steen zegt mijn zoontje. Zit ik nou naar het verkeerde te kijken of hij :).
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

389
fransg schreef: wo 15 mar 2023, 19:55 Oh ja,dan doen we 'het' alle drie met precies dezelfde boontjes

En breng ik binnenkort andere bonen bij je langs zodat jij niet zonder gebrande bonen zit ;-)
Óóh dat loopt wel los hoor Frans, ik zit zelden zonden bonen ;) Als TY in de tussentijd niet verhuis is heb ik zijn adres stuur ik hem morgen wat bonen :)