HanR schreef: wo 29 mar 2023, 09:50
Er staat nergens dat je gegarandeerd 20 jaar software updates krijgt. Beetje waanzin, 90% van de nieuwprijs. Het ding schrijft harder af dan een automobiel.
Die updates komen niet vanuit Decent zelf. De eigenaar is een softwareontwikkelaar die wat geld verdiend heeft en daarmee Decent overgenomen en tot een succes gemaakt heeft, maar ze hebben zelf 0 developers in dienst. Alle software is dus gebouwd door de community, en de eigenaar heeft door het succes de prijzen verhoogd.
Ik klink misschien een beetje zuur; maar moge duidelijk zijn dat dit niet mijn voorkeur heeft (niet iedereen die er aan bijgedragen hebben vindt het ook altijd even leuk, want die John heeft de teugeltjes wel strak in handen). De dag dat die gozer omvalt of besluit de tent te verkopen, is het wel de vraag hoe het verder gaat.
Op zich is deze 'open source' aanpak niet nieuw en vrij gebruikelijk. Het kent ook voordelen; de community wordt meermaals aangehaald als grootste pluspunt van de Decent. Ze hebben zelf ook daadwerkelijk invloed op het product waarin ze geinvesteerd hebben en het levert ook resultaat op, want meeste gebruikers zijn wel enthousiast. Alle updates zijn backwards-compatible wat ook fijn is voor de vroege kopers.
Volgens mij zijn de machines ook wel gewild, je moet er alleen geen €6k voor vragen.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.