Re: Timemore Sculptor 064 en 078

291
bobbee schreef: ma 08 mei 2023, 15:32
DeCoffee schreef: Overigens ook niet de nieuwe df64v, daar waar retentie toch ook wederom een issue blijkt te zijn (hele clumps die achter de magnetische spout blijven hangen).
Ik heb juist gehoord dat er helemaal geen retentie is bij portkeeper en er zit een blaasbalg op waarmee je toch alles eruit puft? ...zo zie je maar.
Geen idee of het echt zo erg is, maar in deze video (rond de 01:00) zie je wel een klein beetje waar het fout kán gaan.

https://www.youtube.com/watch?v=r5TsIC9_ml4

292
Ik vind die DF64V er ook erg fraai uitzien, maar toen ik die fragiele draaiknop met ingebouwd display zag was ik er ook meteen weer klaar mee. Single point of failure. Waarom nu niet gewoon een potmeter met een schaal er omheen op het chassis. Dit tik je zo kapot.
Ben juist blij dat Timemore dit beter heeft geïmplementeerd. De gekozen aan en uit knop ben ik niet zo een fan van maar goed dat went wel denk ik.

294
fransg schreef: ma 08 mei 2023, 12:44 "Simpel, goed, betaalbaar" wordt misschien een nieuwe trend.

Ook voor espressomachines. Na de rush richting machines gedreven door apps en robotics weer gewone machines die gemakkelijk verrukkelijke espresso maken.
Zonder deze thread te willen kapen maar ik ben het hier toch niet mee eens. Ik denk direct aan "adapt or die" een machine moet voor mij mee met zijn tijd. Simpel en tech gaan voor mij samen. Ik vond het erg verbazend om de nieuwe ECM te zien bijvoorbeeld, net niks. Maar wellicht hebben de gevestigde namen een identiteits crisis al vond ik de micra een mooie balans. Ik zit nu met een machine met een hoop tech en toch genoeg dingen die beter kunnen en zouden moeten. Toen ik zocht naar iets met meer dan vlak 9bar en 30min warmup was het aanbod erg beperkt. Koffie maken is nu gemakkelijker dan met de ECM.

De onrustige grinder markt komt doordat er door consumenten meer gevraagd en verwacht werd. Daar zijn dit soort machines het uiteindelijke resultaat van wat goed is voor ons als gebruikers. Meticulous en andere machines doen hetzelfde tegen de gevestigde espresso namen. Iedereen wint denk ik.
Decent DE1 - P64 - Kafatek MC6

299
Wat ik mij zojuist bedacht....de vorm van de hopper zorgt ervoor dat er geen ronde veelvoorkomende blaasbalg op kan. Niet dat het nodig is maar goed. Als het nodig is dan gaat dat dus niet...
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’