Re: Niche Zero Grinder

931
Mocht het nog nodig zijn, een bekende van mij woont in Engeland en komt in juni naar Nederland. Ik kan hem dat onderdeel te bestellen als dat via de site van niche kan en mee te nemen als dit je helpt.

Rocket Appartamento, Niche Zero, Moccamaster KBG select, Smeg CGF01

935
maurice1 schreef: ma 15 mei 2023, 15:57 Sinds wanneer heb jij een Niche, Frans? :D
5 april zag ik er een op MP bij een forumlid hier vlak om de hoek en die heb ik onmiddellijk opgehaald, waarna ik de Baratza Forté en de XL heel snel verkocht.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

936
fransg schreef: ma 15 mei 2023, 16:12
maurice1 schreef: ma 15 mei 2023, 15:57 Sinds wanneer heb jij een Niche, Frans? :D
5 april zag ik er een op MP bij een forumlid hier vlak om de hoek en die heb ik onmiddellijk opgehaald, waarna ik de Baratza Forté en de XL heel snel verkocht.
Ah vandaar de verkoop! Dat verklaart het.
Het is een mooie molen en een knap stukje design, mijne is net de deur uit en ik heb er eigenlijk wel spijt van. Makkelijk af te stellen en altijd consistente en goede resultaten.
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021

937
Ik heb een bolle blaasbalg die ik na elke maalbeurt even gebruik, dan komt er meer uit als wat je liet zien, ik zal zsm een videootje maken en posten :P

Toen ik hem na 3/4 jaar dus maar ging reinigen, was er bijna geen los maalsel in de kamer, enkel aangekoekte zooi onder op de maalschijf.

938
Ik zie het ook niet als een probleem, die 0,2-0,4g maalsel die uit de Niche kan vallen zolang de espresso verrukkelijk is.

Wel leuk om even met die technische dingen te spelen en extra grappig dat het helemaal niks van nut had.

Uit de R20 valt meer maar het meeste van wat er aan bonen in gaat komt ook als maalsel eruit. Wil ik echt zeker wetend at er geen oud maalsel zit dan gooi ik eerst een hand vol bonen erdoor en gooi dat maalsel weg. Ook daar uitstekende smaakresultaten. En de ETZ heeft geen rondhangend maalsel ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

939
Een soort kleine knocker op de chute, dat zou helemaal mooi zijn!
Die ETZ is natuurlijk helemaal ideaal want die heeft helemaal geen chute.
Hoe verhoudt de Niche zich trouwens tot de ETZ naar jouw idee, Frans?
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021

940
maurice1 schreef: ma 15 mei 2023, 18:52 Hoe verhoudt de Niche zich trouwens tot de ETZ naar jouw idee, Frans?
Dat kan ik over enige tijd zeggen denk ik als ik eenzelfde boon van een branding een poosje op allebei kan gebruiken. De afgelopen weken gebruikte ik de Mypressi's die van zichzelf al wat wisselend zijn in (uitstekende) kwaliteit, afhankelijk van welk exemplaar ik gebruik en op het de eerste of de derde shot is met de gebruikte cartridge. Op de Londinium, die nu even uit logeren is, merkte ik na een vakantie met Mypressi's mee, dat de espresso ineens veel expressiever is vanaf de hefboommachine. Dus daarmee kan ik dan veel consistenter werken.

Nu gebruik ik vnl de Niche en vind ik de espresso's sowieso lekker.