(TKA) I-Roast 2

1
Bij deze biedt ik mijn I-roast 2 aan die ik een tijdje terug van een mede-forumlid heb overgenomen. De deksel is niet meer helemaal top maar wel functioneel (poging tot lijmen heeft niet gewerkt). Reden van verkoop: zorgt meer consistentie en heb van een forumlid een gene cafe overgenomen. Lees je even in over het ding. Temperatuurprofielen zijn niet je van het en de temperatuur is afhankelijk van de hoeveelheid chaff (washed coffees zijn t beste). Roast zon 100-120 gram en over het algemeen zijn de brandingen redelijk homogeen.

Ik heb hem goedkoop overgenomen, en zal ook weer goedkoop weggaan, rond de 50 euro. Leuk om eerste stappen met branden te maken.

Fotos volgen vanavond/morgen, ik bied hem nergens anders aan (tenzij vrienden/kenissen interesse hebben)
Laatst gewijzigd door DUCKI3S op do 27 jul 2023, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Bijlagen

Re: I-Roast 2

6
Ik heb er over nagedacht, en ik pas. Toch bedankt voor het reserveren. Batches van 50/100 gram is net iets te weinig voor mij omdat ik exclusief espresso drink en niet steeds de machine wil afstellen. Ik wacht geduldig af tot er een drum brander voorbij komt.

Re: I-Roast 2

9
Helaas voor jou heb ik er enkele weken geleden een gekocht, dat wil zeggen, ik moet hem nog ophalen. Ik wil namelijk ook eens proberen of branden leuk en lekker is. Jammer genoeg zijn die I-Roast apparaten niet meer in de handel en zijn ze dus allemaal inmiddels zo'n 20 jaar oud. Ik houd er daarom rekening mee dat hij geen lang leven meer heeft, en reserveonderdelen zijn niet te krijgen. Mocht die van mij goed bevallen, dan zou ik misschien wel belangstelling hebben voor een "donormachine".
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Delter Press - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod - Tonino