Re: gespot

3471
Haha, het wordt steeds ingenieuzer en complexer. Gaan we daar nu nóg betere, makkelijker of lekkerder koffie mee maken?
De volgende is w.s. elektrisch aangedreven met instelbare snelheid en rotatiediameters…. :lol:
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

3472
Frup schreef:Haha, het wordt steeds ingenieuzer en complexer. Gaan we daar nu nóg betere, makkelijker of lekkerder koffie mee maken?
De volgende is w.s. elektrisch aangedreven met instelbare snelheid en rotatiediameters…. :lol:
De grap is dat deze versie juist veel eenvoudiger is geworden. Van vier naar twee tandwielen. Maar wel luxer met lagers voor een soepele werking en magneetjes zodat het ding aan je mandje plakt.

3474
omeCo schreef: za 29 jul 2023, 11:02 De grap is dat deze versie juist veel eenvoudiger is geworden. Van vier naar twee tandwielen. Maar wel luxer met lagers voor een soepele werking en magneetjes zodat het ding aan je mandje plakt.
Zeker een verbetering.
Maar begon het niet met een kurk en een paar naalden?
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

3475
Frup schreef:
omeCo schreef: za 29 jul 2023, 11:02 De grap is dat deze versie juist veel eenvoudiger is geworden. Van vier naar twee tandwielen. Maar wel luxer met lagers voor een soepele werking en magneetjes zodat het ding aan je mandje plakt.
Zeker een verbetering.
Maar begon het niet met een kurk en een paar naalden?
En een slagroom of zure room bekertje afgeknipt tot dosing funnel!
Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

3478
Ik heb de Tiny 2S aangeschaft voor mijn Robot. Het is een prima weegschaal maar doet vooral qua snelheid echt goed onder voor bijvoorbeeld een Timemore Black Mirror (Nano). Je merkt echt dat je krijgt waar je voor betaalt. Als je het voor een niet-Robot gaat gebruiken zou ik het niet per se aanraden.

3479
young spruce schreef:Ik heb de Tiny 2S aangeschaft voor mijn Robot. Het is een prima weegschaal maar doet vooral qua snelheid echt goed onder voor bijvoorbeeld een Timemore Black Mirror (Nano). Je merkt echt dat je krijgt waar je voor betaalt. Als je het voor een niet-Robot gaat gebruiken zou ik het niet per se aanraden.
Past hij precies tussen de benen van de Robot? Acaia pearl is net iets te breed.
Coffeetic > Faema Lambro - Eureka Mignon XL - Baby Lovpresso - Cafelat Robot - Ikawa Home - Kinu - Aeropress - Puckpuck - V60 - Kompresso

3480
loenatik schreef: za 29 jul 2023, 18:59
young spruce schreef:Ik heb de Tiny 2S aangeschaft voor mijn Robot. Het is een prima weegschaal maar doet vooral qua snelheid echt goed onder voor bijvoorbeeld een Timemore Black Mirror (Nano). Je merkt echt dat je krijgt waar je voor betaalt. Als je het voor een niet-Robot gaat gebruiken zou ik het niet per se aanraden.
Past hij precies tussen de benen van de Robot? Acaia pearl is net iets te breed.
Zonder de rubberen cover past de weegschaal precies. Ik had een Black Mirror Nano die ik schuin moest zetten, net als de Lunar.