Eureka Atom Excellence

1
Na het nieuws hier over de nieuwe Mignon Libra was ik op zoek naar meer info over deze molen. Ik heb, nadat mijn Sette weer eens gesneuveld was, sinds twee jaar een Specialita. Bevalt prima, maar ik mis de weegfunctie van de Sette wel.
Op youtube kwam ik een reclamefilmpje over een nieuwe Atom tegen: de Atom Excellence. Lijkt tot 80mm maalschijven te kunnen bevatten en eventueel ook een automatische tamper. Geen weegschaal, dus niet voor mij, maar wellicht vinden anderen hier de molen interessant:
https://youtu.be/w_JJ88YpRTw

Re: Eureka Atom Excellence

3

Mooi stevig ding.

De zeer uitgebreide touch screen mogelijkheden schrikken mij nog wat af want ik zou er gewoon bonen mee malen, iets wat tot nu toe met heel weinig bedieningsmogelijkheden prima gaat. Ik hoef er niet ook Netflix series op te kijken (bij wijze van spreken).

Ze zeggen dat het een stille maler is maar spelen er dan harde muziek overheen, ook vreemd.

En heel klein hoppertje gezien het zeer intensieve gebruik waarvoor het is bedoeld.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

6
Ik heb een Atom 75 en vind het eenvoudige scherm (zonder menus) een grote pre. Dit scherm zou niks voor mij zijn.
De portafilterhouder ziet er wel een stuk beter uit. Die werkt op de mijne op zich wel goed, maar ziet er wel cheapo uit. En het verstellen tussen verschillende portafilters (we hebben een Strega, een LaPavoni en een Silvia) is onhandig.
Benieuwd naar de reviews.
dus...

7
Marcje schreef: ma 19 sep 2022, 13:24 Ik heb een Atom 75 en vind het eenvoudige scherm (zonder menus) een grote pre. Dit scherm zou niks voor mij zijn.
De portafilterhouder ziet er wel een stuk beter uit. Die werkt op de mijne op zich wel goed, maar ziet er wel cheapo uit. En het verstellen tussen verschillende portafilters (we hebben een Strega, een LaPavoni en een Silvia) is onhandig.
Benieuwd naar de reviews.
Ik gebruik maar één espressomachine en heb de filterdrager houder nooit echt een probleem gevonden maar de nieuwe ziet er indd luxer unit. Toen ik las dat de atom in 80mm uit zou komen was ik klaar voor een pre-order, toen ik het touchscreen zag trok ik die keutel snel weer in.

10
Nog niet voldoende ervaring, want ik heb 'm net een beetje ingeregeld en mijn eerste kopje eruit gedronken. Moet nog wat spelen met de fijnheid en hoeveelheid, maar de eerste kopjes die eruit kwamen smaakten al stukken beter als met mijn Mignon Specialita.

De handling is super eenvoudig, net zoals met de Mignon.