Dankjewel! Ik hou het inderdaad voorlopig bij de pan. Experimenteren komt later wel een keer.bobbee schreef:Zo'n pizzasteen vind ik niet goed werken in een oven, duurt lang eer hij op temperatuur is en voegt niet veel meer toe dan een gietijzeren pan die veel beter de warmte vasthoudt. Ik kreeg vaak niet knapperige bodem op een pizzasteen.
In mijn pizzaoven is het een must voor een goede pizzabodem maar die is onder de steen gemeten 450c, dat haal je niet met een gewone oven.
Mijn ongevraagde advies, de gietijzeren pan.
Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.
5802Ik heb de zware smeedijzeren pan ook een poosje gebruikt en dan weggegeven.
Gewoon op de bakplaat.
Gewoon op de bakplaat.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
5803Brood in een (gietijzeren) pan met deksel en vocht erin de eerste 20 a 30 min bakken en vervolgens de deksel eraf om de korst te vormen creëert meer oven rijs en daardoor een luchtiger brood.
Het zijn keuzes maar het resultaat is er wel naar.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
5804Vocht erin? Als in een bakje water in de pan zetten? Of bedoel je dat je het vocht uit het deeg in de pan houdt doordat je de deksel op de pan doet?bobbee schreef:Brood in een (gietijzeren) pan met deksel en vocht erin de eerste 20 a 30 min bakken en vervolgens de deksel eraf om de korst te vormen creëert meer oven rijs en daardoor een luchtiger brood.
5805Met water sprayer wat water tegen binnenkant deksel sprayen en dan snel deksel erop met het brooddeeg eerst in de pan.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
5806Oké, ga ik proberen. Het eerste brood viel in de smaak. Ik kom net thuis en het is op.bobbee schreef:Met water sprayer wat water tegen binnenkant deksel sprayen en dan snel deksel erop met het brooddeeg eerst in de pan.
5807LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
5808Beauty!
5809Dat is dan de tweede rijs, in de koelkast?fransg schreef:Dank! Ze gaan lekker de laatste tijd, min of meer zelfde routine, nachtje in de koelkast, bij wakker worden oven aan, hup klaar.
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon
5810Ik doe niet aan eerste rijs, tweede rijs en die moeilijke dingen.Joste schreef: wo 23 aug 2023, 12:31Dat is dan de tweede rijs, in de koelkast?fransg schreef:Dank! Ze gaan lekker de laatste tijd, min of meer zelfde routine, nachtje in de koelkast, bij wakker worden oven aan, hup klaar.
Gewoon desem en meel en melk in de knedert, poosje kneden, na tijdje zout er bij en weer wat kneden, eventueel nog een keer als ik het niet vergeet en dan er een bol van maken, bloem erover, een korte drol van rollen, in de vorm, vershoudfolie eromheen, in de koelkast, volgende ochtend oven aan, even later denk ik "hm ik ruik brand, oh ja de oven is heet" en dan gaat het deeg uit de vorm, paar snedes erin met een aardappelschilmesje, in de oven op de plaat, wekker op 36min, klaar
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino