Ik kan alleen nog maar blij zijn.!!
Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.
5882WOW!
Wondermooi
Wondermooi
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
5883LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
5884Ingewikkeld brood!!fransg schreef:
5885Gisteren afgezakt naar het diepe zuiden waar brood en vlaaien op een bovengestookte houtoven gebakken werden.
De broden maak ik beter zelf.
Maar de vlaaien......
https://youtu.be/HG9e0P4Olb0?si=dtZ1fba-Yk0CBCMw
Heb een hele vlaai op.
De broden maak ik beter zelf.
Maar de vlaaien......
https://youtu.be/HG9e0P4Olb0?si=dtZ1fba-Yk0CBCMw
Heb een hele vlaai op.
5886Ziet er goed uit!
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon
5887Dat is een heerlijke fruit-pizza
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
5888Gisteravond weer een Tibetaans gerstebrood gemaakt.
350 gram geroosterde gerstemeel,
100 gramsesamzaad,
8 gramzout,
38 gram olijfolie en ongeveer
550 gram kokend water.
Zo ziet een plak er na het bakken (in een taartbakvorm) van een uur op 200 - 220 graden in een heteluchtoven eruit.
350 gram geroosterde gerstemeel,
100 gramsesamzaad,
8 gramzout,
38 gram olijfolie en ongeveer
550 gram kokend water.
Zo ziet een plak er na het bakken (in een taartbakvorm) van een uur op 200 - 220 graden in een heteluchtoven eruit.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.
5889Smaakt het lekker? Beetje zwaar brood?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
5890Ja, ik vind het heerlijk en het is inderdaad een zwaar brood en dat vind ik ook prettig. En gerstebrood is lekker, weer eens iets anders. Jammer dat er zoveel gluten in zitten anders zou ik er meer van eten. Ik kan maximaal een half sneetje per dag hebben (ca. 65 gram), als ik daarnaast ook een dikke snede van mijn glutenarm brood eet. Daar zit op 550 gram meel 75 gram tarwe en 75 gram spelt in.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.